۰
plusresetminus
سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
یک تولیدکننده ضدبدافزار بومی خبر داد

شکست طرح حمایتی دولت برای ضدبدافزار بومی

مقاومت مدیران دولتی IT در برابر الزام استفاده از محصولات امنیتی بومی
ایتنا- مدیران IT سازمان‌ها با توجیه فنی و کیفیتی، مدیران بالادستی را برای استفاده نکردن از محصول بومی توجیه می‌کنند.
شکست طرح حمایتی دولت برای ضدبدافزار بومی


تولیدکننده ضد بدافزار بومی پادویش گفت: الزام عجولانه و زودتر از موعد دولتی‌ها به استفاده از محصولات امنیتی بومی باعث بی‌تاثیری این دستورالعمل قانونی شد و مدیران IT سازمان‌ها مدیران بالادستی را برای کنار گذاشتن آن توجیه می‌کنند.


به گزارش ایتنا از فارس، عباس حسینی درباره سرانجام دستورالعمل الزام دستگاه‌های اجرایی به استفاده از محصولات امنیتی فناوری اطلاعات و ممنوعیت استفاده از محصولات تائید نشده خارجی که در سال ۸۹ ابلاغ شد، اظهار داشت: این دستورالعمل همچنان وجود دارد اما تاثیرگذار نبود زیرا زودتر از موعد الزامی شد.

وی با بیان اینکه ابلاغ این دستورالعمل تا حدی عجولانه بود، توضیح داد: اشکال اصلی این دستورالعمل نادیده گرفتن تمامی ذینفعان، بازیگران و مدل بازار محصولات امنیتی کشور بود که همین غفلت باعث شکست این طرح حمایتی شد.

این تولیدکننده ضد بدافزار بومی با بیان اینکه پیش از انجام چنین طرح‌هایی باید زیرساخت‌‌های لازم فراهم شود که این طور نشده بود، افزود: گاهی حمایت با اجبار همراه می‌شود و الزام‌‌هایی مانند اختصاص بودجه تنها به محصول ایرانی، مدیران را دل چرکین می‌کند.

وی با اشاره به مقاومت بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی در برابر الزام استفاده از محصولات امنیتی بومی، گفت: مدیران IT سازمان‌ها با توجیه فنی و کیفیتی، مدیران بالادستی را برای استفاده نکردن از محصول بومی توجیه می‌کنند.

حسینی ادامه داد: در پیش باور بسیاری از ایرانی‌ها کالای داخلی دارای ایراد است و این باور طی یک کار فرهنگی ۱۰۰ ساله در ایرانی‌ها ایجاد شده است.

این تولیدکننده ضد بدافزار بومی گفت: از سوی دیگر در بازار، کانال‌های رسمی برای فروش محصولات امنیتی خارجی خانگی و سازمانی وجود دارد که مدیران IT سازمان‌ها نیازهای خود را از طریق این کانال‌‌های فروش تامین می‌کنند و فروشندگان نیز اغلب محصولات خارجی که طرف قرارداد با هم هستند را پیشنهاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه درباره اغلب محصولات امنیتی ایرانی تولیدکننده و عرضه محصول یکی است، گفت: چون محصولات توسط کانال‌های توزیع به فروش نمی‌رسد، جذابیتی برای کانال‌های فروش برای ترویج و معرفی این محصولات بومی ایجاد نمی‌شود که اخیرا برای رفع این خلاء، توزیع و فروش آنتی‌ویروس ایرانی پادویش به یک توزیع کننده سپرده شده است.
کد مطلب: 41440
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام