۰
plusresetminus
شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸
معاون مرکز ماهر خبر داد؛

پایش ۶۰ درصد ترافیک بین‌الملل برای دفع مخاطرات رایانه‌ای

ایتنا- مراکز آپا در کشور به عنوان تیم‌های دریافت، مرور، پاسخگویی و نیز واکنش سریع به رخدادهای سایبری هستند.
پایش ۶۰ درصد ترافیک بین‌الملل برای دفع مخاطرات رایانه‌ای


معاون مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای از پایش ۶۰ درصد ترافیک بین‌الملل کشور برای دفع مخاطرات رایانه‌ای خبر داد.


به گزارش ایتنا از مرکزماهر، محمد تسلیمی مراکز دانشگاهی را دارای پتانسیل بالا در کمک به مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (مرکز ماهر) دانست و خاطرنشان کرد: در دنیایی که روزانه با ۴۵۰ هزار تهدید رایانه‌ای مواجه است، دانشگاه‌ها از توانایی و دانش بالایی جهت مقابله با این تهدیدات برخوردار هستند که در این زمینه راه‌اندازی مراکز آپا (آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه‌ای) در دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید براینکه دانشگاه‌ها می‌توانند با آگاهی‌رسانی و آموزش، تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌پذیری در حوزه‌های مختلف رخدادهای رایانه‌ای داشته باشند، از راه‌اندازی پانزدهمین مرکز آپای کشور در دانشگاه سمنان خبر داد و گفت: این مرکز با هماهنگی معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران، دانشگاه سمنان و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان راه‌اندازی شده است.

معاون مرکز ماهر کشور، بر توجه به دو مبحث فناوری اطلاعات و امنیت سایبری در این مرکز تاکید کرد و گفت: مراکز آپا در کشور به عنوان تیم‌های دریافت، مرور، پاسخگویی و نیز واکنش سریع به رخدادهای سایبری هستند و انتظار ما از این مراکز علاوه بر مقابله، پیشگیری و مدیریت کیفیت امنیت است.

وی از اقدامات مرکز ماهر در پایش ۶۰ درصد از ترافیک بین‌الملل کشور برای دفع مخاطرات رایانه‌ای خبر داد و اظهار امیدواری کرد: راه‌اندازی مرکز آپای دانشگاه سمنان، به عنوان قطب بزرگ امنیت در این استان بتواند خدمات و سرویس مناسبی به مردم استان ارائه دهد.
کد مطلب: 41310
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام