۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۶

کشف حفره امنیتی در حسگر اثر انگشت گوشی هوشمند LG V10

ایتنا- گوشی هوشمند زیبا و خوش قد و بالای V10 ال‌جی به تازگی وارد کارزار گوشی‌های همراه شده است.
کشف حفره امنیتی در حسگر اثر انگشت گوشی هوشمند LG V10


این روزها حسگر اثر انگشت در بیشتر گوشی‌های تراز اول مشاهده می‌شود؛ از طرف دیگر شاهد هستیم که این راه تشخیص هویت نیز در گوشی‌های مختلف دور زده می‌شود، همان‌گونه که در بالا اشاره شد ال‌جی V10 نیز از حسگر اثر انگشت برای تشخیص هویت کاربر استفاده می‌کند اما این شیوه چندان کارآمد نبوده و حفره امنیتی دارد که بوسیله آن کاربران غیر مجاز قادر هستند اثر انگشت خود را به لیست اسکن‌ اثر انگشت‌های ثبت شده در سیستم اضافه کنند و به راحتی با اثر انگشت خود به گوشی وارد شوند.


در بیشتر گوشی‌های هوشمند تراز اولی که در بازار موجود است برای اضافه کردن اثر انگشت باید حتما گذرواژه کاربر وارد شود. به این ترتیب هویت مالک گوشی مشخص می‌شود. اینجاست که از قرار معلوم کاربران می‌تواند این مرحله را در ال‌.جی V10 دور بزنند و با هویت جعلی وارد گوشی شوند البته برای انجام این کار باید اطلاعاتی برای آنلاک کردن گوشی داشته باشید.

پس از مطالعه مطالب بالا ممکن است این فرآیند به ذهن شما ساده به نظر برسد اما بد نیست بدانید دور زدن قفل ال.جی V10 آنچنان هم ساده نیست و گوشی V10 قربانی باید حتما از لانچر استفاده کند، این لانچر نیز باید شُرت‌کات اضافه کردن اثر انگشت را داشته باشد. به این ترتیب همان‌گونه که اشاره شد احتمال میسر شدن این شرایط برای دور زدن قفل اثر انگشت V10 آنقدر هم محتمل به نظر نمی‌رسد.

در همین بین ال.جی نیز گوشی عزیزدردانه خود را به حال خود رها نکرده و وعده داده تا وصله امنیتی را برای جلوگیری از وقوع این مشکل منتشر می‌کند اما تا زمان انتشار این وصله امنیتی پیشنهاد می‌کنیم از هر چهار انگشت خود اسکن تهیه کرده و به نوعی لیست اثر انگشت‌ها را پر کنید تا کاربر دیگری نتواند اثر انگشت خود را به این لیست اضافه کند.
کد مطلب: 41207
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام