کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دولت الکترونیکی ما از دستفروش‌ها هم عقب‌تر است

25 بهمن 1394 ساعت 17:38

ایتنا - پورمحمدی: مردم از دولت جلوترند؛ چرا که سال گذشته ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی در فضای مجازی توسط مردم انجام شده در حالی که دولت هنوز دارد چک و حواله صادر می‌کند.




وزیر دادگستری با اشاره به تولد دولت‌های موبایلی گفت: این در حالی است که هنوز دولت ما الکترونیکی نشده است.


به گزارش ایتنا از مهر، مصطفی پورمحمدی در جمع مدیران ارزیابی عملکرد و بازرسی دستگاه‌های اجرایی گفت: تلاش کردیم بحث حقوق شهروندی را در مبارزه با فساد قرار دهیم که این مسئله، پیوند سلامت و حق کار را قوی می کند؛ چراکه اساس انقلاب ما بر پایه حقوق شهروندی بوده و رعایت این حقوق موجب کاهش فساد می شود و اساسی‌ترین حقوق شهروندی هم اجرای قانون است.
وی با بیان اینکه هم اکنون در دولت مصوبه غیرقانونی نداریم، افزود: اگر مصوبه‌ای بر اساس قانون نباشد، همان‌جا متوقف می شود. به نحوی که در دو و نیم سال گذشته بر اساس اعلام هیات تطبیق مصوبات مجلس و دولت، میزان انحراف از ۳۳ درصد به زیر یک درصد کاهش یافته است.

عدم پایبندی به دولت الکترونیک تخلف است
وزیر دادگستری در ادامه به اهمیت دولت الکترونیک اشاره و تصریح کرد: مردم از دولت جلوترند؛ چرا که سال گذشته ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی در فضای مجازی توسط مردم انجام شده در حالی که دولت هنوز دارد چک و حواله صادر می‌کند، و این تخلف است و همه ما داریم تخلف می‌کنیم چون پایبند به دولت الکترونیک نیستیم. دولت الکترونیک، یعنی اینکه کسی به ارگان‌های دولتی مراجعه نکند و کاغذ از بین برود، در حالی که امروز کامپیوترها روشن است و کلی پرونده در کنار آن انباشته شده است و مردم هم همچنان در صف هستند.
وی افزود: ما می توانیم پرونده های خرد را با سیستم مدیریت کنیم، اما باید سریع‌تر اقدام شود؛ چرا که امروز دولت الکترونیک تمام شده و شاهد تولد دولت موبایلی هستیم. حتی دستفروش‌ها و دلال‌های خیابان هم امورشان را با موبایل انجام4می‌دهند و ما از دستفروش‌ها هم عقب‌تر هستیم.

پورمحمدی گفت: در متن آئین‌نامه مرجع ملی آمده که باید بانک اطلاعات و بودجه آن تعیین شود. بانک اطلاعات ستاد مبارزه با مفاسد در حال ایجاد است که در آن تمامی گلوگاه‌ها و روش‌های مبارزه با فساد و پرونده‌های بزرگ تخلف و اقدامات انجام شده بارگذاری می‌شود و فعلا این بانک در دولت ایجاد شده و دسترسی آن برای مرجع ملی مبارزه با فساد و معاون اول رئیس جمهور است که امیدواریم در آینده دسترسی عمومی هم بدهیم. در مورد بودجه هم باید بگویم که خیلی از جاها پول داریم اما باید درست استفاده کنیم و نباید خودمان را درگیر بودجه برای این امر کنیم.
 


کد مطلب: 41199

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/41199/دولت-الکترونیکی-دستفروش-ها-هم-عقب-تر

ايتنا
  https://www.itna.ir