۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۵

توئیتر هم دوران رکود را سپری می‌کند

ایتنا- سهام توئیتر پس از انتشار اخباری مبنی بر کاهش کاربران، به طور ناگهانی تنزل کرد.
توئیتر هم دوران رکود را سپری می‌کند


به گزارش ایتنا از ایسنا به نقل از گاردین، توئیتر در سه ماهه گذشته تعدادی از کاربرانش را از دست داد و این اخبار قیمت سهام را به یک افت ناگهانی سوق داد. قیمت سهام توئیتر پس از اینکه اعلام شد رشد کاربرانی که به صورت ماهانه از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند متوقف شده است، ۱۳ درصد افت کرد.


جک دورسی -مدیرعامل توئیتر- که سال گذشته برای رهبری این شبکه بازگشت، اقدام به برکناری کارکنان کرده و تغییرات زیادی اعمال کرد، اما به نظر می‌رسد طرح‌های او موفقیتی را در پی نداشته است.

رشد کاربران فعال ماهانه توئیتر ابتدا کاهش یافت، سپس با رکود مواجه شد و حالا به نظر می‌رسد به طور کلی متوقف شده است. تعداد کاربران ماهانه نسبت به همین زمان در سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است، اما با توجه به درآمد سه ماهه گذشته، بدون رشد در ۳۲۰ میلیون متوقف شده است.

بدون احتساب دنبال‌کنندگانی که از طریق سیستم‌عامل پیامی خدمات توئیتر را دنبال می‌کنند و تمایل به حضور در بازارهای نوظهور دارند، تعداد کاربران توئیتر برای اولین بار در سه ماهه گذشته از ۳۰۷ میلیون به ۳۰۵ میلیون کاهش داشته است.

دورسی می‌گوید که این شرکت باید تمرکز بیشتری بر کاربران فعال روزانه در جهت درآمد بیشتر داشته باشد. کاربران فعال روزانه در سه ماهه چهارم ثابت بودند، این بدان معناست که هم افرادی که خدمات توئیتر را کنار گذاشته‌اند از آن استفاده زیادی نمی‌کردند و همچنین تعداد افراد کمتری به توئیتر می‌پیوندند.

با این حال توئیتر هنوز هم ۳.۵ میلیارد نقد در دست دارد.

توئیتر طرح‌های دقیقی را برای سر پا کردن این شرکت تدارک دیده است، اما با گذشت سال‌ها و تاکید بر تعداد کاربران بر مبنای درآمد و رشد تبلیغات، بازار بی‌علاقه شده است. عملکرد اجرایی سهم توئیتر به محض اعلام شدن تعداد کاربران شبکه اجتماعی این شرکت، افقی شد.

شرکت ایمارکتر اعلام کرده است که سال جاری توئیتر به احتمال زیاد مجموعا ۲.۹۵ میلیارد دلار درآمد از تبلیغات در سراسر جهان کسب خواهد کرد و سهمی ۹ درصدی از تبلیغات تمامی شبکه‌های اجتماعی خواهد داشت.

با این تفاسیر تحلیل‌گران کار توئیتر را تمام‌شده نمی‌دانند. یکی از این تحلیل‌گران می‌گوید: با کاهش سهامی که اخیرا شرکت‌ها داشته‌اند، ما در مقایسه با زمان‌های مشابه نسبت به توانایی‌های بالقوه توئیتر خوشبین هستیم.
کد مطلب: 41119
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام