۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۲

هشدار فرانسه به فیس‌بوک

ایتنا- دولت فرانسه به‌صورت رسمی به شرکت فیس‌بوک هشدار داده است که اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی در این کشور را از خاک این کشور خارج نسازد.
هشدار فرانسه به فیس‌بوک


دولت فرانسه به‌صورت رسمی به شرکت فیس‌بوک هشدار داده است که اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی در این کشور را از خاک این کشور خارج نسازد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، به نظر می‌رسد که پس از رخدادهای اخیر پاریس، مسئولان دولت فرانسه، امنیت داده‌ها در این کشور را جدی‌تر گرفته باشند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مسئولان و مقامات دولتی مسئول در فرانسه، در اعلان رسمی و ویژه‌ای به شرکت فیس‌بوک هشدار داده‌اند که باید از انتقال داده‌های کاربران این کشور به خارج از خاک فرانسه، خودداری کند.

 

به نظر می‌رسد که فیس‌بوک در این زمینه با مشکلاتی مواجه شود زیرا سرورهای تمامی کاربران این شبکه اجتماعی در اروپا، در آمریکا قرار دارند و اطلاعات به دست آمده به ایالات متحده ارسال می‌شوند.

البته مشکل اصلی در این راه، راه‌اندازی یک سرور منطقه‌ای برای فرانسه نیست بلکه می‌توان انتظار داشت که در صورت موافقت فیس‌بوک با این درخواست، کشورهای دیگر اروپایی نیز درخواستی مشابه را به این شرکت ارائه بدهند.

گفته می‌شود که فیس‌بوک در سال گذشته میلادی، اطلاعات و پیام‌های شخصی کاربران را در اختیار مقامات سازمان امنیت ملی آمریکا قرار داده است و به همین علت نیز مسئولان فرانسه خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به این موضوع هستند.
 
کد مطلب: 41085
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام