۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۴

الگوریتمی برای بهبود عملکرد خودروهای بدون راننده

ایتنا- به‌تازگی الگوریتم ویژه‌ای طراحی شده است که به‌واسطه آن خودروهای بدون راننده می‌توانند با دقتی برابر با انسان‌های عادی به شناسایی عابران حاضر در جاده بپردازد.
الگوریتمی برای بهبود عملکرد خودروهای بدون راننده


به‌تازگی الگوریتم ویژه‌ای طراحی شده است که به‌واسطه آن خودروهای بدون راننده می‌توانند با دقتی برابر با انسان‌های عادی به شناسایی عابران حاضر در جاده بپردازد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، خودروهای بدون راننده یا خودروهای خودران باید به‌ اندازه‌ای هوشمند باشند که بتوانند موانع سیار در جاده را پیش‌بینی کنند.

حال پیش‌بینی کردن حرکت موجودات زنده به‌عنوان یک چالش بزرگ پیش روی طراحان سیستم پردازشی این خودروها مطرح بوده است و به نظر می‌رسد که در این زمینه با یک جهش بسیار بزرگ روبرو هستیم.

به‌تازگی یک تیم تحقیقاتی متشکل از دانشمندان دانشگاه سن‌دیه‌گو در ایالات متحده آمریکا موفق به طراحی یک الگوریتم ویژه شده‌اند که می‌تواند حرکات عابران پیاده در خیابان را به‌راحتی شناسایی کند.

 

این الگوریتم ویژه به نحوی عمل می‌کند که گفته می‌شود دقت عملکرد آن برابر با دقت عملکرد ذهن انسان در شناسایی عابران است و این قابلیت با امکان اسکن ۲ تا ۴ فریم در ثانیه برای این سیستم ممکن شده است که نرخی تقریبا برابر با توان تحلیلی بصری انسان است.

البته به اعتقاد طراحان این الگوریتم، کاربرد آن تنها به استفاده در خودروهای هوشمند محدود نخواهد شد و می‌توان از این الگوریتم در زمینه کنترل سیستم‌های روباتیک و موارد حساسی که نیاز به شناسایی موقعیت و عکس‌العمل آنی دارند نیز استفاده کرد.
 
کد مطلب: 41074
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام