کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نرم‌افزاری برای یافتن نقاط آنتن دهی در مترو

24 بهمن 1394 ساعت 15:26

ایتنا- به‌تازگی یک شرکت توسعه نرم‌افزاری اقدام به طراحی نرم‌افزاری کرده است که وضعیت آنتن دهی شبکه‌های اینترنت همراه در متروی شهر نیویورک را به کاربران خود نشان می‌دهد.




به‌تازگی یک شرکت توسعه نرم‌افزاری اقدام به طراحی نرم‌افزاری کرده است که وضعیت آنتن دهی شبکه‌های اینترنت همراه در متروی شهر نیویورک را به کاربران خود نشان می‌دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Gizmodo، زندگی در شهرهای بزرگ می‌تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد، یکی از معایب این نوع از زندگی، رفت‌وآمد در محیط‌های شلوغ و پرترافیک است که موجب شایع شدن استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو می‌شود.

با توجه به این‌که مترو در بیشتر نقاط جهان در زیر سطح زمین قرار دارد، آنتن دهی تلفن‌های همراه در بسیاری از نقاط سفر با مترو با مشکل روبرو خواهد شد و این امر به‌صورت مستقیم بر روی کیفیت ارتباط با شبکه اینترنت موثر خواهد بود.

حال یک نرم‌افزار ویژه به نام Subspotting طراحی شده است که می‌تواند شبکه داخلی مترو را ارزیابی کرده و به کاربران اطلاع بدهد که در چه قسمت‌هایی با قطعی شبکه روبرو خواهند شد.

 

به‌ این‌ ترتیب کاربران به‌راحتی می‌توانند از مشکلاتی ماند از بین رفتن ارتباط به‌صورت ناگهانی و از دست رفتن داده‌های نیمه‌کاره خود، پیش‌گیری کنند.

این نرم‌افزار به‌صورت اختصاصی بر روی سیستم عامل همراه‌های هوشمند شرکت اپل یعنی iOS قابل استفاده خواهد بود و برای خرید آن باید رقم ۱ دلار پرداخت شود.

گفته می‌شود که به‌زودی این نرم‌افزار با به‌روزرسانی شامل شهرهای دیگر نیز روبرو خواهد شد ولی نکته مهم را می‌توان ایده اصلی این اپلیکیشن دانست و حتی می‌توان امیدوار بود که نسخه‌های بومی از آن برای کشورمان نیز به بازار نرم‌افزاری تلفن‌های همراه هوشمند راه یابد.
 


کد مطلب: 41073

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/41073/نرم-افزاری-یافتن-نقاط-آنتن-دهی-مترو

ايتنا
  https://www.itna.ir