کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رگولاتوری هند خدمات اینترنت رایگان فیس‌بوک را مسدود کرد

خبرگزاری فارس , 20 بهمن 1394 ساعت 12:35

ایتنا- ارائه خدمات Free Basics فیس‌بوک در هند حتی به برخی اعتراضات اجتماعی و دانشجویی هم در این کشور منجر شده بود.




رگولاتوری هند دسترسی به خدمات موسوم به Free Basics را ناممکن کرده است. خدمات یاد شده به مردم این کشور امکان می‌داد از طریق تلفن همراه به اینترنت رایگان ولی محدود دسترسی داشته باشند.


به گزارش ایتنا از فارس، استدلال رگولاتوری هند این است که تجربه کاربران تازه کار اینترنت نباید از طریق استفاده از چنین خدماتی شکل بگیرد.

کارشناسان می‌گویند فیس‌بوک با ارائه چنین خدماتی در واقع در حال تبلیغ برای سرویس‌های وابسته به خود است و در آینده از این طریق فرصت‌های درآمدی بی‌نظیری خلق خواهد کرد.

رگولاتوری مخابراتی هند معتقد است ارائه چنین خدماتی در دراز مدت خطرناک خواهد بود زیرا اگاهی و چشم‌انداز این کاربران تنها از طریق اطلاعاتی شکل می‌گیرد که از طریق این خدمات در دسترسشان قرار گرفته است.

البته این رگولاتوری افزوده است: ارائه خدمات اینترنت رایگان محدود برای دسترسی به کل اینترنت محدود نخواهد شد.

زاکربرگ مدیر عامل فیس‌بوک می‌گوید این تصمیم او را ناامید کرده اما وی کماکان متعهد به تلاش برای رفع موانع برای برقراری ارتباطات در هند و دیگر نقاط جهان است.

ارائه خدمات Free Basics فیس‌بوک در هند حتی به برخی اعتراضات اجتماعی و دانشجویی هم در این کشور منجر شده بود.

خدمات یاد شده در اصل دسترسی رایگان به فیس‌بوک و چند سایت دیگر اینترنتی را ممکن می‌کند و در تناقض با اصل بی طرفی اینترنت است که بر طبق آن کاربران باید بتوانند به همه خدمات اینترنتی به طور یکسان و بدون تبعیض و تفاوت دسترسی یابند.

کشور هند با جمعیت ۱.۲ میلیارد نفری بازاری مهم برای شرکت‌های فناوری آمریکا مانند فیس‌بوک است. بعد از آمریکا هند با ۱۳۰ میلیون کاربر عضو فیس‌بوک دومین بازار گسترده شبکه اجتماعی مذکور است.


کد مطلب: 41053

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/41053/رگولاتوری-هند-خدمات-اینترنت-رایگان-فیس-بوک-مسدود

ايتنا
  https://www.itna.ir