۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۵

برنامه ویژه گوگل برای خودروهای بدون راننده

ایتنا- شرکت گوگل قصد دارد تا خودروهای بدون راننده را به فناوری ویژه‌ای مجهز سازد که موجب می‌شود تا بتوان آن‌ها را به‌صورت راه دور، شارژ کرد.
برنامه ویژه گوگل برای خودروهای بدون راننده


شرکت گوگل قصد دارد تا خودروهای بدون راننده را به فناوری ویژه‌ای مجهز سازد که موجب می‌شود تا بتوان آنها را به‌صورت راه دور، شارژ کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، اتومبیل‌های خودران امروزه به‌عنوان یکی از ابزارهای باورنکردنی دنیای آینده درآمده‌اند، اما این خودروها اگر نتوانند شارژر خود را حمل کنند دیگر مفید نخواهند بود.

به همین دلیل نیز گوگل می‌خواهد این مشکل را با استفاده از القای مغناطیسی تشدید شده حل کند. لازم به ذکر است که این متد، شکلی از شارژ بی‌سیم است که می‌تواند از فرستنده‌های کار گذاشته شده در خیابان‌ها برای شارژ خودروهای بدون راننده استفاده کند.


ایده مطرح شده در زمینه این فناوری در واقع این است که خودروهای بدون راننده با قرارگیری بر روی پد شارژ خاصی به مدت چند دقیقه شارژ شده و به حرکت خود ادامه دهند یا با گذر از روی چندین فرستنده به میزان شارژ مورد نظر برسد.

بنابر اطلاعات منتشر شده در این زمینه، این روش از شارژ مشکل بسیاری از سازندگان خودروهای بدون راننده را حل خواهد کرد. به‌کارگیری این روش باعث می‌شود تا گوگل و دیگر سازندگان این اتومبیل‌ها بتوانند از باتری‌های کوچک‌تر و سبک‌تری بر روی اتومبیل‌های خود استفاده کرده و قیمت آنها را به‌مراتب کاهش دهند.

علاوه بر این شارژرهای یاد شده می‌توانند موانع سفر کودکان یا افراد مسن با این اتومبیل‌های خودران را از سر راه بردارند.
 
کد مطلب: 40994
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام