۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۸

به روزرسانی آی.او.اس کاربران آیفون را به دردسر انداخت

ایتنا- منابع خبری می‌گویند تعداد زیادی از مردم برای حل مشکل و حذف Error 53 به فروشگاه‌های اپل مراجعه کرده‌اند.
به روزرسانی آی.او.اس کاربران آیفون را به دردسر انداخت


در روزهای اخیر بعد از به روزرسانی سیستم‌عامل آیفون، برخی کاربران پیام خطایی موسوم به Error 53 دریافت می‌کنند که به معنای از کار افتادن کامل گوشی آنهاست.


به گزارش ایتنا از فارس، این مشکل مربوط به آن دسته از کاربران آیفون 6 و 6 پلاس است که به روزرسانی‌های iOS 9 را بر روی گوشی‌های خود نصب کرده‌اند. این مشکل در مورد کاربرانی که قبلا گوشی‌های خود را تعمیر کرده‌اند حادتر است.

در حالی که اپل می‌گوید این پیام خطا با هدف حفاظت امنیتی از کاربران نمایش داده می‌شود، این افراد می‌گویند بعد از نمایش پیام خطای یاد شده گوشی‌شان به طور کامل از کار افتاده و آنها حتی قادر به نگهداری و ذخیره‌سازی اطلاعات خود نبوده‌اند.

ظاهرا مشکل اصلی مربوط به قابلیت‌های امنیتی حسگر Touch ID است. سیستم‌عامل iOS بعد از به روزرسانی این موضوع که حسگر تاچ آی.دی آیفون یا آیپد کاملا با دیگر مؤلفه‌های گوشی یا تبلت مطابقت داشته باشد، را بررسی می‌کند و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد کنترل با مشکل مواجه شده و استفاده از تاچ آی.دی و اپل‌پی که به آن مرتبط است ناممکن می‌شود.

اگر چه هدف از این کنترل امنیتی حفاظت از کاربران و جلوگیری از سؤاستفاده اشخاص ثالث از تاچ آی.دی است.

اما مشکل یاد شده استفاده از کل گوشی را برای هزاران نفر ناممکن کرده و حال اپل از این افراد خواسته با خدمات و پشتیبانی شرکت مذکور تماس بگیرند.

اپل افزوده که اگر گوشی‌های کاربران توسط اشخاص ثالث تعمیر شده باشد ممکن است تنظیمات حسگر تاچ آی.دی که اثر انگشت کاربران را خوانده و اطلاعات آن را ذخیره می‌کند، بر هم بخورد و پیام خطای یاد شده نمایش داده شود.
کد مطلب: 40967
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام