۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۶
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

سیاست دولت دسترسی آزاد مردم به اطلاعات است

ایتنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر شبکه‌ای وجود داشته باشد که قوانین کشور را محترم بشمارد دلیلی ندارد که فیلتر شود.
سیاست دولت دسترسی آزاد مردم به اطلاعات است


محمود واعظی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد افتتاح ۱۳۷۵ پروژه در این استان نشان‌دهنده نگاهی توسعه‌ای به این استان است و این امر نوید خوبی برای آینده اصفهان خواهد بود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، واعظی با بیان اینکه نسل ۳ و ۴ به جد در استان فعال شده است ادامه داد: ۴۵ درصد طرح‌های این استان دارای نسل ۳ هستند وتا آینده همه این شهرهای استان دارای نسل ۳ خواهند شد و حدود ۶ شهر نیز دارای نسل ۴ هستند که تا پایان دولت نسل ۴ در تمام شهرها کامل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که سیاست شما در رابطه با شبکه‌های اجتماعی و کانال تلگرام چیست؟ گفت: سیاست دولت تدبیر و امید دسترسی آزاد مردم به اطلاعات است و آئین‌نامه آن نیز در دولت تصویب شده که بر اساس آن حق مردم است که اگر شبکه‌ای قوانین کشور را محترم می‌شمارد و از این طریق اطلاع‌رسانی می‌شود دلیلی ندارد که قطع شود.

وی با بیان اینکه مردم از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده کنند ادامه داد: این صحبت من به این معنی نیست که اگر مردم شبکه‌ای غیر از شبکه داخلی را انتخاب کردند آن را مسدود خواهیم کرد.

وی با اشاره به بحث پست بانک نیز گفت:‌ دو رسالت جدی برای پست بانک قائل هستیم که اولین آن این است که پست بانک خرده بانکداری و مشخصا برای صنایع کوچک و فعالیت‌هایی که در مناطق محروم هدف از رونق کسب و کار در روستاها است و دومین رسالت این است که به عنوان یک بانک تخصصی وزارت ارتباطات بتواند این حوزه را فعال کند.

واعظی با بیان اینکه دولت اعتقاد دارد توجه ویژه‌ای به دانش بنیان شدن فعالیت‌ها داشته باشد تصریح کرد: در برنامه ششم موضوع اقتصاد دانش بنیان باید محور برنامه باشد و به آن توجه کرد. از سوی دیگر اهمیت دارد که تحقیق و پژوهش بومی باشد و توسط فرزندان این کشور انجام شود.

وی تصریح کرد: آئین‌نامه‌ای در دولت برای شرکت‌های دانش بنیان به تصویب رسیده تا دیگر شرکت‌های نوساز مزاحمی نداشته باشند.

علاوه بر آن وزارت خانه نیز ۱۲۰ میلیارد تومان وام برای شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ICT در نظر گرفته و مبلغ بزرگتر از آن را برای بقیه زمینه‌ها در نظر گرفته است تا ایده‌های خوب توسط دولت حمایت شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شبکه ملی اطلاعات در کشور گفت:‌سیاست ما بر این است که پهنای‌باند داخلی را به شدت افزایش دهیم و در همین راستا برنامه‌ریزی صورت گرفته و با تولید محتوا در اپلیکیشن‌های مورد نیاز نیازمندی‌ها در داخل شبکه ملی با سرعت رفع شود. البته این به معنا نیست که مردم نمی‌توانند از اینترنت بین‌الملل استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال فیلتر هوشمند هستیم ادامه داد: اگر سایتی دارای هشتاد درصد مطالب مفید و ۲۰ درصد مطالبی خارج از اخلاق باشد باز هم همان ۲۰ درصد را فیلتر خواهیم کرد.

البته تصمیم داریم با کمک دانشگاهیان فیلترینگ هوشمند را طراحی کنیم تا این فیلترینگ یک فیلترینگ بومی باشد.

وی در پایان نیز گفت:‌باید در کشور آینده پژوهی داشته باشیم البته مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها باید آمادگی لازم را داشته باشند تا در مقابل عمل انجام شده قرار نگیرند و به گونه‌ای نباشد که از کالاهای دیگران استفاده کنیم.
کد مطلب: 40949
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
بله.....
انتخابات نزدیکه دیگه.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام