۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۸

بیش از 60 بازی در گوگل پلی استور در حال آلوده‌سازی گوشی‌های اندرویدی به ویروس هستند!

ایتنا- ظاهراً خرابکاران راه تازه‌ای برای آلوده‌سازی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی یافته‌اند!
بیش از 60 بازی در گوگل پلی استور در حال آلوده‌سازی گوشی‌های اندرویدی به ویروس هستند!


با وجود این‌که این بازی‌ها هیچکدام معروف و با ایده نو نبوده و اغلب یک کپی از بازی‌های مشهورتر به حساب می‌آیند اما آلوده بودن آن‌ها را باید جدی گرفت. در واقع هیچ‌کدام از این بازی‌ها در درون خود تروجان ندارند بلکه تصاویر استفاده شده در آن‌ها تروجان را هنگام بارگذاری روی اندروید قرار می‌دهد.


این تروجان که Android.Xiny.19.origin نام گرفته است معمولاً به شکل بدافزار اپلیکیشن‌هایی را ناخواسته روی اندروید نصب خواهد کرد که جنبه تبلیغاتی خواهند داشت اما گاهی نیز شماره IMEI گوشی شما را به سرورهای خارجی ارسال کرده و باعث مشکلات بیشتری خواهند شد.

بسیاری از این بازی‌ها کماکان روی گوگل‌پلی استور وجود دارند و هنوز مشخص نیست آیا عرضه‌کنندگان آن‌ها به عمد این آسیب‌پذیری را در اپلیکیشن خود قرار داده و یا هنوز از وجود آن آگاه نیستند.

به هر حال برخی از عرضه‌کنندگان این بازی‌ها شامل BILLAPS، Conexagon Studio و Fun Color Games می‌شوند و بهتر است از نصب اپ‌های عرضه شده توسط این شرکت‌ها خودداری کنید.

حالا که برخی ویروس‌های اندروید در میان تصاویر استفاده شده در بازی‌ها مخفی شده‌اند انتظار داریم گوگل با آپدیت Google Play Services یا آپدیت‌های ماهانه اندرویدی از این روش جدید نیز جلوگیری کند.

منبع: فارنت
کد مطلب: 40886
نام شما
آدرس ايميل شما


رضا
feedback
Romania
خیلی جالبه که آسیب پذیری شناسایی شده ولی هنوز راه مقابله رو ارائه ندادن ...حالا منتظر این باید باشیم ببینیم ببرای راه حل چه راهی رو اراده میدن یا اصلا استراتژیکشون چی هس
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام