۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۰

ماجرای پیامک‌های تبلیغاتی که مسدود شد

ایتنا- به پیشنهاد بانک مرکزی و ابلاغیه رگولاتوری، راه‌های ارسال پیامک به مشترکان از طریق شبکه مخابرات کشور مسدود شده است.
ماجرای پیامک‌های تبلیغاتی که مسدود شد


چندی پیش و براساس دستورالعمل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و به پیشنهاد بانک مرکزی قرار شد تا پیامک‌های تبلیغاتی مؤسسات مالی غیرمجاز مسدود شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، طی دو سال اخیر بارها اعلام شده که آمار مؤسسات مالی فعال به حدود ۷۰۰۰ مورد می‌رسد، اما مجموع مؤسساتی که تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کنند چندان تعداد بالایی را در بر نمی‌گیرد.

اما چندی پیش در خبرها اعلام شد که براساس یک دستورالعمل، مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز که مورد تائید بانک مرکزی نیستند، اجازه ارسال پیامک‌های تبلیغاتی را نخواهند داشت.

به گفته مسئولان این دستورالعمل تنها مختص به شرکت مخابرات ایران نیست؛ در زمینه‌ مسدود کردن راه‌های تبلیغاتی مؤسسات غیرمجاز، علاوه بر مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه، از سوی بانک مرکزی با سازمان صداو‌سیما نیز مذاکراتی صورت گرفته است.

بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، فهرست مؤسسات مالی که مورد تائید بانک مرکزی نیستند از سوی این بانک اعلام شد؛ این مؤسسات با ارسال پیامک‌های اغواکننده سعی در جذب مشتری می‌کردند که برای مقابله با این تبلیغات و ساماندهی این مؤسسات در کشور، به پیشنهاد بانک مرکزی و ابلاغیه رگولاتوری، راه‌های ارسال پیامک به مشترکان از طریق شبکه مخابرات کشور مسدود شده است.

در همین راستا، رگولاتوری از مخابرات خواست برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم نسبت به حذف تبلیغات مؤسسات و یا سایر نهادهایی که مورد تائید بانک مرکزی نیستند و نام آنها در www.cbi.ir به ثبت نرسیده است اقدامات لازم صورت گیرد.
کد مطلب: 40730
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام