۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۹

هزینه ۲۱۲ میلیون دلاری سونی برای حضور در دنیای اینترنت اشیا

ایتنا- فناوری LTE می‌تواند جایگزینی برای وای.فای باشد زیرا هم کم مصرف است و هم می‌تواند برای اتصال بسیاری از وسایل و محصولات در آن واحد به کار رود.
هزینه ۲۱۲ میلیون دلاری سونی برای حضور در دنیای اینترنت اشیا


شرکت سونی از صرف هزینه ۲۱۲ میلیون دلاری برای خرید شرکت altair سازنده انواع نیمه هادی برای حضور در دنیای اینترنت اشیا خبر داده است.


به گزارش ایتنا از فارس، این شرکت که در سال ۲۰۰۵ توسط سه مدیر سابق شرکت آمریکایی Texas Instrument تاسیس شده، در زمینه ساخت تراشه‌هایی فعالیت می‌کند که ابزار و وسایل مختلف را به شبکه‌های نسل چهارم تلفن همراه و محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا متصل می‌کنند.

فناوری‌های ابداع شده در این شرکت به سونی کمک می‌کند تا کسب و کار خود در حوزه اینترنت اشیا را راه‌اندازی کند.

کارشناسان معتقدند انتظار می‌رود در سال‌های آینده شاهد تولید محصولات ورزشی تناسب اندام، لوازم خانگی و حسگرهای سازگار با اینترنت اشیا توسط سونی باشیم.

در حال حاضر برای آنلاین شدن معمولا از فناوری‌هایی مانند بلوتوث یا وای.فای استفاده می‌شود زیرا فناوری‌های دیگر برق زیادی مصرف می‌کنند.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری در تلاش برای ابداع استانداردهای جدید برای استفاده در عرصه اینترنت اشیا هستند که از جمله آنها می‌توان به اینتل، اریکسون و نوکیا اشاره کرد که با همکاری هم فناوری موسوم به Narrow Band-LTE (NB-LTE) را ابداع کرده‌اند.

دو شرکت هوآووی و وودافون هم در رقابت با آنها استاندارد خاص دیگری موسوم به Narrow-Band Cellular IoT (NB-CIoT) را عرضه کرده‌اند.

فرآیند خرید Altair ماه آینده میلادی تکمیل خواهد شد و سونی می‌گوید این کار تاثیری بر عملکرد مالی این شرکت در سال ۲۰۱۶ نخواهد داشت.
کد مطلب: 40704
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام