۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵

بودجه ۱۱ میلیون دلاری گوگل برای آنلاین کردن پناهندگان سوری

ایتنا- NetHope از بودجه گوگل برای خرید ۲۵ هزار رایانه کروم‌بوک استفاده خواهد کرد و برنامه‌های آموزش زبان و برنامه‌های آموزشی را بر روی آنها نصب خواهد کرد.
بودجه ۱۱ میلیون دلاری گوگل برای آنلاین کردن پناهندگان سوری


گوگل به منظور آنلاین کردن پناهندگان سوری در آلمان بودجه‌ای ۱۱ میلیون دلاری اختصاص داده و البته امیدوار است از این طریق مشتریان وفادار جدیدی برای خدمات خود بیابد.


به گزارش ایتنا از فارس، این شرکت با اجرای طرحی تازه ۵.۳ میلیون دلار برای دسترسی پناهندگان در آلمان به رایانه‌های کروم‌بوک ساخت خود اختصاص داده است.

Google.org بازوی گوگل برای انجام فعالیت‌های خیرخواهانه با سازمان غیرانتفاعی NetHope برای اجرای طرح یاد شده موسوم به Project Reconnect همکاری خواهد کرد.

Jacquelline Fuller مدیر Google.org در این مورد گفته است: پنهاجویان نه تنها باید زنده بمانند، بلکه باید ابزاری برای تداوم زندگی عادی داشته باشند.

آنان بعد از سفر خطرناکشان قبل از هر چیز به پناهگاه، غذا و مراقبت نیاز دارند. اما بعد از این آنها باید زبان محلی بیاموزند و مهارت‌های لازم برای زندگی در یک کشور جدید را کسب کنند و بتوانند تحصیل کنند تا شرایط زندگی قبلی خود را به دست آورند.

البته ۲۵ هزار کروم‌بوک برای استفاده بیش از یک میلیون پناهجویی که تنها در آلمان ثبت نام شده‌اند، رقم ناچیزی است.

لذا در قالب این طرح تاسیس کافی‌نت و اجرای برنامه‌های آموزشی برای کودکان هم پیش‌بینی شده است.

شرکت مخابراتی دویچه تله‌کام هم از ارائه تخفیف‌های دسترسی به اینترنت خبر داده است. طرح مذکور فعلا تنها در آلمان اجرا می‌شود، اما امکان گسترش آن به دیگر کشورهای پذیرنده پناهندگان هم وجود دارد.
کد مطلب: 40674
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام