کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دانلود مستقیم اپلیکیشن‌ها بدون پلی‌استور

خبرگزاری ايسنا , 6 بهمن 1394 ساعت 10:13

ایتنا- گوگل این امکان را به شما خواهد داد که اپلیکیشن‌ها را مستقیما با جست‌وجو از طریق اندروید تلفن همراه خود و بدون استفاده از ‌پلی‌استور دانلود کنید.




گوگل در حال تحقیق بر روی طرحی است که کاربران بتوانند برای اولین‌بار، اپلیکیشن‌ها را هنگام جست‌وجو از طریق اندروید تلفن همراه مستقیما و بدون استفاده از پلی‌استور دانلود کنند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، با این ویژگی درست مثل پلی‌استور، یک پنجره تائید همراه دکمه نصب ظاهر می‌شود؛ البته ظاهرا شرایط برای برخی از افراد به گونه‌ای است که تنها با جست‌وجو از اپلیکیشن گوگل این ویژگی برایشان کار می‌کند و نه زمانی که از مرورگر کروم استفاده ‌می‌کنند.

در حال حاضر و تا پیش از این، لینک‌های پل‌استور برای کاربران اندرویدی و لینک‌های اپ‌استور برای کاربران آیفونی با نتایج جست‌وجوی گوگل نمایش داده می‌شد و کاربران را برای نصب اپلیکیشن هدایت می‌کرد و این اولین‌بار است که کاربران قادر خواهند بود یک اپلیکیشن را بدون فروشگاه‌های موبایلی (اپ‌استور یا پلی‌استور) دانلود و نصب کنند.

البته اندروید اعلام کرده است که این خصوصیت برای همه‌ اپلیکیشن‌ها قابل دسترسی نیست و انتظار می‌رود به آرامی گسترش یابد.

هرچند اندروید حدودا ماه گذشته گزارش‌هایی از این خصوصیت را ارائه کرده بود که البته تنها اخیرا شروع به کار کرده است.

شما می‌توانید خودتان با باز کردن گوگل و جست‌وجوی یک اپلیکیشن این ویژگی را امتحان کنید که در بالای نتایج جست‌وجو با دکمه نصب ظاهر می‌شود.

هرچند وقتی که بسیاری از افراد بر روی نصب ضربه می‌زنند، به سمت پلی‌استور هدایت می‌شوند؛ اما هنگام دانلود اپلیکیشن‌هایی که این ویژگی جدید را دارند، یک پیغام برای افراد ظاهر می‌شود و مانند وقتی که وارد پلی‌استور شده‌اند، می‌توانند آن اپلیکیشن را دانلود کنند.

سال گذشته، گوگل برای اپلیکیشن‌های سیستم‌عامل ios، شاخص اپلیکیشنی را معرفی کرده بود که به کاربران آیپاد، آیفون و آیپدتاچ محتوای اپلیکیشن‌های موبایلی را مستقیم و از جست‌وجوی گوگل نشان می‌داد.

البته هنوز مشخص نیست که گوگل بتواند این ویژگی (دانلود مستقیم اپلیکیشن‌ها) را برای کاربرانی که از اپ‌استور اپل استفاده می‌کنند هم به کار برد.


کد مطلب: 40666

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/40666/دانلود-مستقیم-اپلیکیشن-ها-بدون-پلی-استور

ايتنا
  https://www.itna.ir