۰
plusresetminus
دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۹

الزام گوگل به پرداخت مالیات معوق ۱۷۲ میلیون یورویی به انگلیس

ایتنا- در ایرلند میزان مالیات بسیار کمتر از کشورهای دیگر اروپا از جمله انگلیس است و همین امر نیز دلیل گزینش دوبلین از سوی گوگل به عنوان مقر این کمپانی در اروپا بوده است.
الزام گوگل به پرداخت مالیات معوق ۱۷۲ میلیون یورویی به انگلیس


تحقیق نهادهای مالیاتی انگلیس نشان داده‌اند که گوگل از سال ۲۰۰۵ بسیار کمتر از آنچه باید در این کشور مالیات پرداخت کرده و حالا باید مالیات معوقه را پرداخت کند.


به گزارش ایتنا از فارس، بر این اساس گوگل مجبور به پرداخت ۱۳۰ میلیون پوند معادل ۱۷۲ میلیون یورو مالیات معوقه به انگلیس شده است. در همین حال طبق توافقی میان این کمپانی و اداره مالیات انگلیس، گوگل همچنین باید از این پس مالیات بیشتری در بریتانیا پرداخت کند.

در سال ۲۰۱۳ پس از آنکه خبرگزاری رویترز گزارش داد گوگل صدها کارمند در انگلیس دارد، این موضوع به صحن پارلمان این کشور و طرح سئوال نمایندگان کشیده شد. گوگل تا پیش از آن ادعا کرده بود که کارمندی در انگلیس ندارد.

طرح این مسئله موجب شد تا مقر اصلی گوگل در اروپا که در ایرلند قرار دارد، زیر ذره‌بین نهادهای مالیاتی برود.

در ایرلند میزان مالیات بسیار کمتر از کشورهای دیگر اروپا از جمله انگلیس است و همین امر نیز دلیل گزینش دوبلین از سوی گوگل به عنوان مقر این کمپانی در اروپا بوده است. کمپانی‌ها در ایرلند موظف به پرداخت ۱۲.۵ درصد از سودشان به عنوان مالیات هستند.
کد مطلب: 40655
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام