کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار درباره ضعف امنیتی اینترنت اشیاء

6 بهمن 1394 ساعت 14:19

ایتنا- به‌تازگی متخصصان امنیت اعلام کرده‌اند که اینترنت اشیاء می‌تواند بسیار ناامن بوده و موجب دردسر استفاده کنندگان شود و به همین دلیل نیز باید به این موضوع تمرکز بیشتری را اختصاص داد.




به‌تازگی متخصصان امنیت اعلام کرده‌اند که اینترنت اشیاء می‌تواند بسیار ناامن بوده و موجب دردسر استفاده کنندگان شود و به همین دلیل نیز باید به این موضوع تمرکز بیشتری را اختصاص داد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌هایی که در زمینه اینترنت اشیاء به وجود آمده است بحث امنیت آن است. تحقیقاتی از قبیل پژوهش انجام گرفته توسط محققان پرینستون (Princeton) نیز این نگرانی را از بین نمی‌برد.

این محققان برای انجام این تحقیق به بررسی چگونگی انتقال اطلاعات بین دستگاه‌های متصل در خانه شما و میزان امنیت آن‌ها پرداختند. نتیجه به‌دست‌آمده از این تحقیق حاکی از این بود که اشیاء متصل بخشی از اطلاعات را به خارج ارسال می‌کنند.

برخی از دستگاه‌هایی که این محققان به بررسی آنها پرداختن شامل ترموستات‌های نست (Nest)، اسپیکرهای هوشمند یوبی (Ubi)، دوربین‌های امنتی شارکس (Sharx)، قاب عکس دیجیتالی پیکس استار (PixStar) و یک مرکز اینترنت اشیاء بود.

 

در ابتدا این گروه به این نتیجه رسیدند که ترموستات‌های نست (Nest) کد فشرده مشتریان را از طریق اینترنت به بیرون انتشار می‌دهند. به‌بیان‌دیگر، اطلاعات عمومی مربوط به موقعیت افراد. همچنین مختصات ایستگاه‌های هواشناسی این شرکت قفل نشده بود. خوشبختانه کمپانی نست پس از اطلاع از این مشکل به‌سرعت درصدد رفع آن برآمد.

این گروه از محققان همچنین دریافتند که دوربین‌های امنیتی کمپانی شارکس نیز اطلاعات را به بیرون درز می‌دهند. در انتها این محققان بیان کردند که بسیاری از دستگاه‌ها حداقل چندین جزئیات خود را از طریق اینترنت به بیرون انتقال می‌دهند. باوجوداین مشکلات هکرها به‌راحتی می‌توانند از دستگاه‌های داخل منزل شما مطلع شوند.
 


کد مطلب: 40572

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/40572/هشدار-درباره-ضعف-امنیتی-اینترنت-اشیاء

ايتنا
  https://www.itna.ir