کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تراشه‌های جدید اینتل هکرها را از کار می‌اندازد

خبرگزاری فارس , 30 دی 1394 ساعت 14:46

ایتنا- استفاده از تراشه جدید اینتل رای طیف گسترده‌ای از کاربران رایانه‌ها و گوشی‌های مبتنی بر ویندوز و iOS اپل ممکن است.




شرکت اینتل از طراحی نسل ششم پردازنده‌های چند هسته‌ای خود موسوم به Gen vPro خبر داده که از امکانات سخت‌افزاری جدید برای دفع حملات هکری برخوردار هستند.


به گزارش ایتنا از فارس، اینتل می‌گوید این تراشه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قادر به شناسایی هویت کاربران خود هستند و دسترسی به شبکه‌های بی‌سیم و اینترنت را تنها برای کاربران تائید شده یک رایانه یا گوشی و .. ممکن می‌کنند.

اینتل اولین‌بار در جریان برگزاری کنفرانس Gamecon در آگوست سال ۲۰۱۵ در آلمان از طراحی این تراشه‌ها خبر داد و از آن زمان تا به حال در تلاش برای ارتقای سخت‌افزار به کار گرفته شده در این تراشه‌هاست.

استفاده از این تراشه‌ها برای طیف گسترده‌ای از کاربران رایانه‌ها و گوشی‌های مبتنی بر ویندوز و iOS اپل ممکن است و هزینه استفاده از آنها به ازای هر کاربر نیز در محیط‌های تجاری و کاری از ۲۵۰ به ۱۵۰ دلار به ازای هر کاربر کاهش داده شده است.

اینتل همچنین می‌گوید عملکرد این تراشه‌ها ۲.۵ برابر بهتر از تراشه‌های نسل قبلی اینتل است و عمر باتری وسایل الکترونیک هم در صورت استفاده از تراشه‌های مذکور سه برابر می‌شود. همچنین کاربرد آنها عملکرد پردازنده‌های گرافیکی را تا ۳۰ برابر سریع‌تر می‌کند.


کد مطلب: 40539

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/40539/تراشه-های-جدید-اینتل-هکرها-کار-می-اندازد

ايتنا
  https://www.itna.ir