۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳

هشدار درباره استفاده میلیون‌ها کاربر از کلمات عبور آسان

ایتنا- بررسی بیش از دو میلیون کلمه عبور افشا شده توسط هکرها نشان می‌دهد کاربران فضای مجازی علاقه‌ای به ارتقای استانداردهای امنیتی خود ندارند.
هشدار درباره استفاده میلیون‌ها کاربر از کلمات عبور آسان


بعد از هک شدن حساب‌های کاربری ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان در اثر حملات هکری در سال ۲۰۱۵ هنوز هم بسیاری از افراد اصرار دارند از کلمات عبور بسیار ساده استفاده کنند.


به گزارش ایتنا از فارس، گزارش تازه موسسه امنیتی SplashData نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۵ هم بیشترین کلمات عبور مورد استفاده کاربران اینترنت ۱۲۳۴۵۶ و password بوده است. این وضعیت از سال ۲۰۱۱ تا به حال که این شرکت موضوع یاد شده را بررسی می‌کند، بدون تغییر باقی مانده است.

برخی سایت‌ها کاربران خود را به استفاده از کلمات عبور طولانی تر و جدید ملزم کرده‌اند، اما این امر تنها باعث شده کلمه عبور ۱۲۳۴۵۶۷۸ به جمع کلمات عبور محبوب راه یابد.

از جمله دیگر کلمات عبور پرطرفدار می‌توان به qwerty اشاره کرد که چند حرف کنار هم در سمت چپ صفحه کلید را تشکیل می‌دهد.

رتبه‌های بعدی کلمات عبور پرطرفدار در این فهرست به ۱۲۳۴۵ و ۱۲۳۴۵۶۷۸۹ می‌ رسد. برخی دیگر از کلمات عبور پرطرفدار هم برگرفته از الگوهای موجود در صفحه کلیدهاست. مانند 1qaz2wsx که دو ردیف سمت چپ صفحه کلید محسوب می‌شود یا qwertyuiop که ردیف بالایی صفحه کلید است.

کارشناسان امنیتی از کاربران می‌خواهند از ترکیبی غیرقابل حدس زدن از کلمات و اعداد همراه با برخی کاراکترهایی که با شیفیت یا کپس لاک ترکیب می‌شوند به عنوان کلمه عبور استفاده کنند.
کد مطلب: 40528
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام