کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون وزیر ارتباطات خبر داد؛

توسعه سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات با اجرای برجام

خبرگزاری مهر , 29 دی 1394 ساعت 13:06

ایتنا- جهانگرد: وزارت ارتباطات نقش هدایت کننده بازار فاوا را بر عهده دارد و با توجه به پیش‌بینی افزایش سهم ICT در تولید ناخالص داخلی، نقش این وزارتخانه در این حوزه بسیار پررنگ‌تر خواهد بود.




معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه ICT پس از اجرای برجام و رفع تحریم‌ها خبر داد.


به گزارش ایتنا از مهر، نصرالله جهانگرد، اجرای برجام را فرصت مناسبی عنوان کرد تا با مدیریت و برنامه‌ریزی هوشمندانه، علاوه بر جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، زمینه رشد بخش خصوصی داخلی نیز فراهم شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ارتباطات و فناوری اطلاعات حدود ۲.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی را در اقتصاد ایران پوشش می‌دهد که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و با توجه به ظرفیت‌های موجود در این حوزه، حجم بازار در چند سال آینده، به قیمت جاری، رشدی حدود ۴ برابر را تجربه خواهد کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه بیشترین تجلی رشد در حوزه سرویس‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهد بود تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی لازم برای ورود به حوزه‌هایی نظیر داده‌های عظیم (بیگ دیتا)، اینترنت اشیاء و غیره از سوی بخش خصوصی صورت گیرد.


کد مطلب: 40509

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/40509/توسعه-سرمایه-گذاری-حوزه-فناوری-اطلاعات-اجرای-برجام

ايتنا
  https://www.itna.ir