۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۶

بهترین گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش کوچکتر از 4.6 اینچ که همین حالا می‌توانید بخرید!

ایتنا- نگاهی به ۵ گوشی از بهترین گوشی‌های هوشمند بازار با صفحه‌نمایشی کمتر از ۴.۶ اینچ داشته باشیم.
بهترین گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش کوچکتر از 4.6 اینچ که همین حالا می‌توانید بخرید!


اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هنوز با ابعاد بزرگ‌ صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند امروزی کنار نیامده‌اند و از طرف دیگر هنوز از گوشی انتظار دارید نقش یک تلفن را برای شما ایفا کند؛ اما از طرف دیگر بدتان نمی‌آید دستی هم از دور به اپلیکیشن‌های جدید داشته باشید و از امکانات گوشی‌های هوشمند امروزی بی‌بهره نمانید بد نیست نگاهی به لیست ۵ گوشی هوشمندی داشته باشید که ابعاد بزرگی ندارند.


همان‌گونه که اشاره شد گوشی‌های هوشمند امروزی صفحه‌نمایش‌های بزرگی دارند و با این حساب انتظار نداشته باشید محصولاتی که در این لیست به آنها اشاره می‌کنیم مدل‌های تراز اول بازار باشند،‌ البته این امر می‌تواند جنبه مثبتی نیز داشته باشد چرا که قیمت آنها نیز طبیعتا نسبت به پرچمداران امروزی کاهش پیدا کرده است.

• آیفون 5S‌ اپل
شاید جالب باشد بدانید آیفون 5s تنها گوشی همراه چهار اینچی است که هنوز هم تولید می‌شود. این محصول پرچمدار اولین بار شهریور دو سال پیش بود که از جانب اپل معرفی شد، استفاده از آخرین‌ نسخه‌های iOS به همراه قیمت مناسب ۴۵۰ دلاری برای مدل ۱۶ گیگابایتی و ۴۹۹ دلاری برای مدل ۳۲ گیگابایتی باعث شده آیفون ۵S همچنان برای اپل سودآورد باشد و به تولید آن ادامه دهد.



صفحه‌نمایش ۴ اینچی با رزولوشن ۶۴۰ در ۱۱۳۶ که ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ تراکم دارد به همراه دوربین با کیفیت ۸ مگاپیکسلی و پردازنده دوهسته‌ای A۷ اپل که از معماری ۶۴ بیتی بهره می‌برد در کنار یک گیگابایت رم سایر مشخصات سخت‌افزاری این محصول خوش‌فروش اپل را تشکیل می‌دهد.

• لومیا ۵۳۲ مایکروسافت
اگر از طرفداران سیستم‌عامل ویندوز فون هستید و نمی‌خواهید هزینه‌ زیادی نیز برای گوشی صرف کنید پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به لومیا ۵۳۲ مایکروسافت داشته باشید.


این گوشی اوایل امسال بود که از جانب مایکروسافت عرضه شد، لومیا ۵۳۲ صفحه‌نمایشی ۴ اینچی دارد که از رزولوشن ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل بهره می‌برد، پردازنده چهار هسته‌ای اسنپ‌دارگون ۲۰۰ به همراه دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت گوشی و دوربین VGA در قسمت جلو این محصول قرار گرفته‌اند.

 

از لحاظ سخت‌افزاری هم نباید زیاد این محصول را دست کم گرفت، یک گیگابایت رم به همراه ۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی سایر مشخصات سخت‌افزاری را تشکیل می‌دهد تا لومیا ۵۳۲ به محصولی مناسب برای انجام امور معمولی تبدیل شود.

در کنار تمام این موارد قیمت کم این گوشی ویندوزی را نیز نباید دست کم گرفت. ناگفته نماند که این گوشی در حال حاضر به ویندوز ۸.۱ مجهز است اما مایکروسافت وعده داده تا طی چند ماه آتی ویندوز ۱۰ را برای لومیا ۵۳۲ منتشر کند.

• موتو E مدل ۲۰۱۵ موتورولا
موتورولا سری محبوب E خود را با مدل ۲۰۱۵ این گوشی ادامه می‌دهد، این گوشی نسبت به مدل قبلی خود از صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر برخوردار است اما باز هم در رده گوشی‌های جمع و جور بازار به حساب می‌آید، صفحه‌نمایشی ۴.۵ اینچی با رزولوشن ۵۶۰ در ۹۴۰ پیکسل در موتور E مدل ۲۰۱۵ تعبیه شده است.

 

پردازنده چهار هسته‌ای اسنپ‌دارگون ۴۱۰ به همراه یک گیگابایت رم و هشت گیگابایت حافظه ذخیره سازی درکنار پشتیبانی از درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی و باتری ۲۳۹۰ میلی‌آمپری مشخصات اصلی سخت‌افزاری این محصول موتورولا را تشکیل می‌دهد.

موتو E مدل ۲۰۱۵ از لحاظ نرم‌افزاری هم چیزی کم ندارد و در حال حاضر موتورولا این محصول خود را با اندروید آب‌نبات چوبی روانه بازار می‌کند، لازم به ذکر است که اندروید مارشملو نیز از جانب موتورولا برای موتو E مدل ۲۰۱۵ در بعضی از مناطق عرضه خواهد شد.

• گلکسی اس ۵ مینی سامسونگ

گلکسی اس ۵ مینی نیز مانند نسخه پرچمدار خود در مقابل گرد و غبار و آب مقاومت دارد و از استاندارد IP۶۷ پشتیبانی می‌کند، اسکن‌اثر انگشت و سنسور تشخیص دهنده ضربان قلب هم در این محصول تعبیه شده است.

 

گلکسی اس ۵ مینی از لحاظ سخت‌افزاری نیز چیزی کم و کسر ندارد، صفحه‌نمایش ۴.۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p به همراه پردازنده چهار هسته‌ای اگزینوس ۳۴۷۰ و یک و نیم گیگابایت رم مشخصات سخت‌افزاری این محصول نیمه پرچمدار را تشکیل می‌دهد.

جالب اینجاست که سامسونگ گلکسی اس ۵ مینی را از قلم نیانداخته و قرار این گوشی به همراه گلسی اس ۵ به اندروید مارشملو آپدیت شود تا از لحاظ نرم نیز چیزی از رقبای خود کم نداشته باشد.

• اکسپریا زد ۵ کامپکت سونی
این گوشی نسبت به سایر محصولاتی که در این لیست به آنها اشاره شد، پیشرفته‌تر به نظر می‌رسد، از لحاظ صفحه‌نمایش نیز با ۴.۶ اینچ بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش لیست ما را دارد.

البته طراحی زیبا و باریک ‌بودن لبه‌های قاب گوشی نسبت به صفحه‌نمایش آن باعث شده تا این صفحه‌نمایش آنچنان هم به چشم نیاید و از گلکسی اس مینی و موتو E مدل ۲۰۱۵ کوچک‌تر به نظر برسد.

 

صفحه‌نمایش ۴.۶ اینچی این محصول از رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل برخوردار است و پردازنده هشت‌هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۸۱۰ به همراه قابلیت پشتیبانی از استاندارد IP68 مشخصات اصلی این گوشی را تشکیل می‌دهند.

در کنار این سخت‌افزار قوی، اکسپریا زد ۵ کامپکت از دوربین ۲۳ مگاپیکسلی بسیار با کیفیتی نیز بهره می‌برد، دو گیگابایت رم به همراه ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی و باتری ۲۷۰۰ میلی‌آمپری در کنار اسکن‌اثر انگشت سایر مشخصات این محصول سونی را تشکیل داده است.


منبع:فارنت
کد مطلب: 40440
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام