۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۶

عرضه نخستین حافظه جامد سازمانی ۱۳ ترابایتی

ایتنا - شرکت Fixstars اعلام کرد این حافظه جامد 13 ترابایتی را به صورت مستقیم می‌فروشد و قصد ندارد برای عرضه آن با فروشگاه‌های اینترنتی همکاری کند.
عرضه نخستین حافظه جامد سازمانی ۱۳ ترابایتی


اگرچه این فناوری ممکن است برای کاربران خانگی مزیت چندانی به همراه نداشته باشد، ولی کارشناسان از عرضه نخستین حافظه جامد ۱۳ ترابایتی جهان با قیمت ۱۳ هزار دلار خبر دادند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از پی‌سی‌ورلد، شرکت Fixstars روز گذشته این حافظه جامد را با نام SSD-13000M عرضه کرد و توضیح داد سازمان‌های سراسر جهان از فوریه امسال می‌توانند این دستگاه را خریداری کنند.

پرظرفیت‌ترین حافظه جامد که هم اکنون در بازار جهانی فروخته می‌شود ۶ ترابایت گنجایش دارد و عرضه محصولی با حافظه داخلی ۱۳ ترابایت می‌تواند یک تحول بزرگ در این زمینه محسوب شود.

البته شرکت Fixstars هنوز قیمت نهایی این محصول برای بازار جهانی را اعلام نکرده است. ولی «شین ژو» سخنگوی این شرکت پیش‌بینی کرد که هزینه هر یک گیگابایت در این سیستم یک دلار محاسبه می‌شود و به همین خاطر می‌توان قیمت نهایی آن را ۱۳ هزار دلار برآورد کرد.

 

شرکت Fixstars اعلام کرد این حافظه جامد ۱۳ ترابایتی را به صورت مستقیم می‌فروشد و قصد ندارد برای عرضه آن با فروشگاه‌های اینترنتی همکاری کند.

این شرکت با هدف تامین نیاز سازمان‌ها حافظه‌های جامد خود را توسعه می‌دهد. ولی در نظر دارد در آینده حافظه‌های خانگی را هم روانه بازار کند.

این حافظه جامد ۲.۵ اینجی مبتنی بر اسلات SATA ۶ روی مادربوردها ساخته شده است. سرعت خواندن اطلاعات در این حافظه جامد ۵۸۰ مگابایت در ثانیه و سرعت دریافت اطلاعات آن هم ۵۲۰ مگابایت در ثانیه اعلام شده است.
 
کد مطلب: 40390
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام