۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۴

ویندوز ۸ مایکروسافت بازنشسته شد

ایتنا - مایکروسافت این سیستم عامل را سال 2012 میلادی عرضه کرد و روال همیشه بر آن بود که هر سیستم عامل حدود یک دهه به حیات خود ادامه می‌دهد.
ویندوز ۸ مایکروسافت بازنشسته شد


شرکت مایکروسافت سرانجام تصمیم گرفت به پشتیبانی از نسخه قبلی سیستم عامل رایانه‌ای خود یعنی ویندوز ۸ پایان دهد و این پلتفرم را برای همیشه بازنشسته کند.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از تِک‌آی، شرکت مایکروسافت سال گذشته در همین زمان اعلام کرد که به پشتیبانی از ویندوز ۷ پایان می‌دهد و این بار زودتر از موعد زمان بازنشستگی ویندوز ۸ فرارسید و در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۱۶ آخرین به‌روزرسانی امنیتی برای این سیستم عامل عرضه شد.

این امر اندکی عجیب به نظر می‌رسد که ویندوز ۸ به این زودی بازنشسته شده است. زیرا مایکروسافت این سیستم عامل را سال ۲۰۱۲ میلادی عرضه کرد و روال همیشه بر آن بود که هر سیستم عامل مایکروسافت حدود یک دهه به حیات خود ادامه می‌دهد.

البته این اتفاق برای ویندوز ۸.۱ که ساختار متفاوتی نسبت به نسخه ۸ دارد صورت نگرفته است و مایکروسافت به این محصول به عنوان یک سیستم عامل مجزا نگاه می‌کند.

 

ویندوز ۸ از زمان ورود خود به بازار مورد انتقادات شدید قرار گرفت و هرگز نتوانست محبوبیت زیادی کسب کند. بسیاری از کاربران نیز هم‌اکنون آن را کنار گذاشته‌اند.

آن دسته از کاربرانی که همچنان ویندوز ۸ دارند از این پس هیچ به‌روزرسانی امنیتی دریافت نخواهند کرد. با این وجود اگر کاربران رایانه خود را به ویندوز ۸.۱ یا ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی کرده باشند تا سال ۲۰۲۳ می‌توانند به‌روزرسانی‌های امنیتی را در اختیار بگیرند.
 
کد مطلب: 40383
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام