۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۳

پایان پشتیبانی امنیتی مایکروسافت از مرورگرهای اینترنتی 8 تا 10 خود

ایتنا- کاربران خانگی و صاحبان مشاغلی که از نسخه‌های قدیمی‌ مرورگر IE استفاده می‌کردند ازین‌پس باید مروگرهای جدید را انتخاب کنند.
پایان پشتیبانی امنیتی مایکروسافت از مرورگرهای اینترنتی 8 تا 10 خود


شرکت مایکروسافت می‌گوید در سه شنبه هفته آینده که زمان عرضه اولین مجموعه از بولتن‌های امنیتی این شرکت برای سال 2016 است، هیچ وصله به روزرسانی برای نسخه‌های 8، 9 و 10 مرورگر IE عرضه نمی‌شود.


به گزارش ایتنا از فارس، مایکروسافت 18 ماه قبل اعلام کرده بود سه نسخه مرورگر یاد شده از ابتدای سال 2016 مورد پشتیبانی امنیتی قرار نمی‌گیرند و برای برطرف کردن آسیب‌پذیری‌های احتمالی آنها هیچ بسته به روزرسانی ارائه نخواهد شد.

بنابراین کاربران خانگی و صاحبان مشاغل باید استفاده از مرورگرهای قدیمی مذکور را متوقف و به استفاده از مرورگرهای جدیدتر روی آورند.

علیرغم این هشدارها بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها که برنامه‌ها و خدمات آنها از سال‌ها قبل تنها با مرورگرهای یاد شده سازگار بوده، هنوز به مرورگرهای جدیدتر مهاجرت نکرده‌اند و به همین علت خطر میلیون‌ها کاربر را تهدید می‌کند.

بررسی‌های نت مارکت شیر نشان می‌دهد هنوز بیش از 20 درصد از کاربران اینترنت از سه مرورگر مذکور استفاده می‌کنند و مرورگر IE 11 هم در میان 25 درصد از کاربران فضای مجازی طرفدار دارد.

همچنین 36 درصد از کاربران مرورگرهای IE نسخه 9 و 10 از ویندوزهای 7، 8 یا 8.1 استفاده می‌کنند و در صورت آلوده شدن مرورگرهایشان ویندوزهای مورد استفاده آنها نیز به سرعت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

مایکروسافت مجددا از این کاربران درخواست کرده هر چه سریع‌تر به مرورگرهای اینترنتی جدیدتر این شرکت و به خصوص نسخه ارتقا یافته آن موسوم به Edge مهاجرت کنند.
کد مطلب: 40298
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام