۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۷
انتقدات تند واعظی:

وزیر ارتباطات: دولت یازدهم وارث یک بهم ریختگی عجیب و غریب شد

ایتنا- واعظی: کسانی که مخابرات را خریدند، فقط به دنبال سود بودند!
وزیر ارتباطات: دولت یازدهم وارث یک بهم ریختگی عجیب و غریب شد


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره قوانین فیلترینگ در ایران گفت: تلاش ما این است که آنچه که مربوط به حوزه خود ما و آنچه که به زیرساخت مربوط است و قانون برای ما مشخص کرده اجرا کنیم و محکم ایستاده‌ایم و اجازه دخالت هیچ دستگاهی را هم نمی‌دهیم.


به گزارش ایتنا از ایسنا، گروه مدیران رسانه که حال دیگر با نامی جدید در قالب مجمع رسانه‌ای آگاهی و توسعه (مرآت) در شرف تاسیس است این‌بار میهمان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود. وزیری که تحصیلکرده مخابرات و علوم سیاسی است و حال سکان‌دار وزارتخانه‌ای است که خودش معتقد است جلسات طولانی و تخصصی خسته‌اش می‌کند اما شوق کار برای مردم به او انرژی می‌دهد.

به سیاست که سال‌ها در آن مشغول به کار بوده علاقه دارد اما این روزها سر وزیر کاملا مشغول وزارتخانه‌اش است. با این وجود بعد از دو ماه فرصت دیدار با مدیران رسانه‌ای فراهم می‌شود و از آنچه تحویل گرفته و در پیش رو دارد صحبت می‌کند.

از فرصت برجام گرفته تا نقدهای منتقدان به دولت. بخشی از صحبت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ذیل آمده است:
محمود واعظی در پاسخ به سؤالی در خصوص موضوع فیلترینگ و قوانین فیلترینگ در ایران اظهار کرد: تلاش ما این است که آنچه که مربوط به حوزه خود ما و آنچه که مربوط به زیرساخت است و قانون برای ما مشخص کرده اجرا کنیم و محکم ایستاده‌ایم و اجازه دخالت هیچ دستگاهی را هم نمی‌دهیم و هر کسی هم که دخالت کرده محکم با آن برخورد کرده‌ایم؛ کسانی هم که با اسم‌های مختلف مصاحبه می‌کنند و تلاش زیادی هم می‌کنند که اطلاعات به دست آورند و در حوزه ما وارد شوند ولی ما اجازه نداده‌ایم.

اما بخشی از مواردی که دوستان در خصوص فیلترینگ رسانه‌ها بیان کردند مربوط به حوزه وزارت ارشاد و آقای جنتی است که البته ایشان هم از این وضعیت ناراحت هستند.
خیلی از مطالب هم تحت عنوان کمیته فیلترینگ مطرح می‌شود و اینها تصمیمات قوه قضائیه است و جناب آقای خرم آبادی است که به عنوان معاون دادستان کل کشور که مسئولیت فضای مجازی را به عهده ایشان است و به شما اعلام می‌کنند که مطلبی را حذف کنید یا خیر.

به جز این حالت کمیته تعین مصادیق محتوای مجرمانه در خصوص فیلترینگ تصمیم می‌گیرد. درواقع کمیته تعین مصادیق مجرمانه اعضایی دارد که یکی از اعضای آنهم نماینده وزارت ارتباطات است.

عضو کابینه حسن روحانی در خصوص خصوصی‌سازی مخابرات و پست گفت: ببینید مخابرات خیلی بد خصوصی شد و حقوق ملت و دولت در نظر گرفته نشد. آنهایی هم که خریدند، نیامدند مخابرات‌داری کنند و به مردم سرویس دهند و توسعه بدهند اینها دنبال سود بودند. الان هم مصلحت ما و دولت این نیست که بیاییم مخابرات را دولتی کنیم، ما می‌خواهیم آن اشکالات را برطرف کنیم و با مجلس و جاهای دیگر داریم تلاش می‌کنیم که مشکلات را برطرف کنیم.
ما می‌خواهیم پست کشور به سرنوشت مخابرات کشور دچار نشود. ببینید اگر الان پست خصوصی شود ساختمان و زمین زیادی دارد که الان می‌آیند و می‌خرند و بعد طور دیگری می‌شود، دیگر کسی نامه برای شهرهای محروم و روستاها نمی‌برد.

شما می‌دانید که یک نامه‌ای را که مردم می‌دهند تا به روستا ببرند نزدیک ۱۰ هزار تومان خرج این نامه می‌شود تا به آن روستا برسد. ما پست را می‌خواهیم نگه داریم ما اپراتور دوم پست را می‌خواهیم اعلام کنیم که کسی به نیت این ساختمان و زمین و امکانات نیاید خودش بیاید و پول بیاورد و ایجاد کند و به مردم سرویس دهد اگر هم آن موقع به روستاها سرویس و خدمت نداد عیب ندارد ما انجام می‌دهیم.
ما به دنبال این هستیم که این دکان‌ها بسته شود و لذا این توفیق این نظام است و انشاالله تا دو هفته دیگر این تحریم برداشته می‌شود. البته به شما بگویم که مسئله اقتصادی همانند یک کوره ذوب آهن کارخانه است که وقتی که خاموش می‌شود مدتی این گرما را دارد که خاموش شود و وقتی هم که می‌خواهد روشن شود کلی زمان می‌گیرد تا آماده شود.
بنابراین امروز که ما استارت بزنیم طول می‌کشد تا اینکه مردم احساس کنند که این وضعیت برجام و رفع تحریم چه کمکی به آنها می‌کند.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا بعد از دو سال فکر می کردید که با مشکلات متعددی روبرو شوید؟ تاکید کرد: دولت یازدهم وارث یک بهم ریختگی عجیب و غریب است ما قبل از آنکه دولت روی کار بیاید با دکتر روحانی در مرکز تحقیقات درباره موضوعات زیادی بحث می کردیم و جزو گروه‌هایی بودیم که با کارهای دولت قبل مخالف بودیم. وقتی دولت یازدهم مستقر شد مشکلات زیادی سر راه قرار داشت وضعیت مالی و بهم ریختگی‌های زیادی را شاهد بودیم و اینکه هیچ چیزی سر جای خودش نبود.
دوستان در دولت قبل چون می دانستند که چه اقداماتی انجام داده‌اند فرار به جلو می‌کردند. من مسائل سیاسی را خوب درک می‌کنم.

به هر حال آقای روحانی همه مشکلات موجود را می دانست و چون معتقد بودند و به مردم قول دادند که کشور را با همه مشکلاتش توسط شایستگان اداره کنند. افرادی که کارشان را بلد هستند حتی اگر از لحاظ فکری مقداری فاصله هم باشد اما این جور نباشد که صددرصد اختلاف باشد و بنا هم بر این است که این طور پیش برویم به گونه‌ای که غیر از افراطی‌های جناح‌های مختلف یا افراطی‌هایی که در کشور وجود دارد همه معتدلین کشور احساسشان این باشد که این دولت متعلق به خودشان است.

در همین زمینه بخوانید:
- پاسخ مخابرات به وزیر ارتباطات: واگذاری مخابرات بهترین تمرین خصوصی‌سازی بود
 
 
کد مطلب: 40280
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام