۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۹
iphone-7-to-ditch-3-5mm-audio-jack

تاکنون بیش از 200 هزار نفر خواستار عدم حذف جک 3.5 میلیمتری صدا از آیفون بعدی اپل شده‌اند

ایتنا- بر اساس شایعات منتشره، اپل تصمیم دارد تا در نسل جدید آیفون با حذف جک ۳.۵ میلیمتری صدا به سمت نازک‌تر کردن هر چه بیشتر آیفون‌های خود برود.
تاکنون بیش از 200 هزار نفر خواستار عدم حذف جک 3.5 میلیمتری صدا از آیفون بعدی اپل شده‌اند


همواره پیش از رونمایی از نسل جدید گوشی هوشمند آیفون شرکت اپل یک تفاوت عمده احتمالی در آن به طور جدید و به صورت شایعه منتشر می‌شود و حالا نوبت به آیفون ۷ رسیده که احتمال حذف جک ۳.۵ میلیمتری صدا به صورت شایعه و آن هم چندین‌بار منتشر شود. این احتمال تا آنجا بالا گرفته که برخی به مخالفت با آن برخاسته‌اند!


اگر چه هنوز اپل چیزی در این خصوص اعلام نکرده و طبیعتا تا زمان رونمایی از آیفون‌های جدید چیزی در این خصوص به زبان نخواهد آورد اما بیش از ۲۰۴ هزار و ۳۰۵ نفر بر این باورند که اپل قصد حذف درگاه ۳.۵ میلیمتری صدا را در آیفون‌های جدید دارد و به همین منظور درخواستی آنلاین و سرگشاده را به امضا رسانده‌اند که اپل را از این تصمیم منصرف کنند.

 

بر اساس شایعات منتشره، اپل تصمیم دارد تا در نسل جدید آیفون با حذف جک ۳.۵ میلیمتری صدا به سمت نازک‌تر کردن هر چه بیشتر آیفون‌های خود برود و دو گمانه موجود استفاده از درگاه لایتنینگ و دیگری استفاده از فناوری هدست‌های بی‌سیم در آیفون‌های بعدی و حتی هر دو فناوری است اما این دقیقا همان چیزی است که به اعتراض این عده منجر شده است.

این عده معتقدند اپل به دنبال کسب سود بیشتر در حال از بین بردن مشتریان خود است و در بیان دلیل خود آورده‌اند که تبدیل درگاه آیفون‌های نسل جدید باعث خواهد شد تا انبوه مشتریان هدفون‌های قدیمی خود را کنار گذاشته و به دنبال هدفون‌های سازگار جدید بروند و این یعنی به وجود آوردن کوه بلندی از ضایعات الکترونیکی که بسیاری از آنها هیچگاه بازیافت نخواهند شد.

اگرچه اپل تاکنون خود را یک شرکت فعال در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و طرفدار محیط زیست نشان داده اما مطمئنا دغدغه مطرح شده توسط این عده قابل توجه است.

در هر صورت نمی‌توان اطمینان داشت که اپل در پاسخ به این دغدغه زیست محیطی چه واکنشی خواهد داشت اگرچه مطمئنا دقیقه به دقیقه به تعداد امضاکنندگان این بیاینه اینترنتی اضافه خواهد شد!

منبع : فارنت
کد مطلب: 40262
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام