۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰

محصولات فناورانه جدید در 2016

ایتنا- درسال ۲۰۱۶ منتظر فناوری‌های نوآورانه کوچک، بزرگ و خلاقانه باشید.
محصولات فناورانه جدید در 2016


سگ روباتیک، دستبند هوشمند، کمربند هوشمند، جلیقه هوشمند، روکش هوشمند فرمان خودرو، پنکه هوشمند، ردیاب هوشمند، دوش هوشمند و تخت هوشمند از جالب‌ترین فناوری‌های نوآورانه کوچک هستند که سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه می‌شوند.


به گزارش ایتنا از ایرنا، یو.اس.ای تودی با اعلام این خبر افزود: این گجت‌ها و محصولات فناورانه در نمایشگاه سالانه CES 2016 لاس وگاس که چهارشنبه آغاز به کار کرد، رونمایی شدند.

CES که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های فناوری است، هر سال اوایل ژانویه جدیدترین گجت‌ها و محصولات الکترونیکی مصرفی را به نمایش می‌گذارد. جالب‌ترین محصولات ارائه شده در سال نومیلادی در این نمایشگاه به قرار زیر است:

سگ روباتیک موسوم به CHiP
این سگ روباتیک دارای شخصیت مبتنی بر هوش مصنوعی است و در جریان بازی با صاحب خود می‌تواند رفتارش را با شرایط تطبیق دهد.

این سگ روباتیک می‌تواند صاحبش را شناسایی کند و به دستورات وی واکنش نشان دهد. همچنین با استفاده از یک نرم‌افزار موبایل می‌توان فعالیت‌های جدید را به آن آموزش داد.

دستبند هوشمند Wisewear
این دستبند نمونه‌ای از فناوری پیشرفته است که به همراه مد روز نیز پیش رفته و قادر است ضربان قلب، تعداد گام‌ها، میزان کالری مصرفی و بسیاری از اقلام دیگر را اندازه‌گیری کند و پیغام‌هایی را نیز در قالب متن، ایمیل و غیره نمایش دهد.

با وجود این که دستبند Wisewear بسیاری از کاربردهای ساعت‌های هوشمند را در اختیار می‌گذارد، ویژگی منحصر به فرد آن، امکان ارسال سیگنال کمک به همراه محتوای صوتی و تصویری است.

کمربند هوشمند Belty
این کمربند هوشمند در اصل یک ابزار ردگیری سلامت است که درون یک کمربند چرمی تعبیه شده است. کمربند با استفاده از هوش مصنوعی امکان ارسال پیغام‌های سفارشی را در اختیار کاربر می‌گذارد.

بدین ترتیب می‌تواند او را برای گام برداشتن سریع‌تر، نوشیدن آب یا تنظیم تنفس، تشویق کند. قرار است این ابزار هوشمند تا پایان سال میلادی جاری به بازار عرضه شود.

جلیقه هوشمند اسکی

این جلیقه هوشمند که مجهز به کیسه‌های هوا مجهز است، تنه کاربر را به طور کامل در بر می‌گیرد و حتی در صورت زمین خوردن در تندترین شیب‌ها نیز بدن اسکی بازان را از هرگونه آسیب محافظت می‌کند.

این جلیقه به طور مستمر حرکت کاربر را تحلیل کرده و در صورت از دست دادن تعادل، در کمتر از ۱۰۰ میلی ثانیه کیسه‌های هوا را پر می‌کند تا در برابر هرگونه ضربه‌ای از بدن کاربر محافظت کند.

این کمربند هوشمند اطلاعاتی را در رابطه با زمین خوردن گردآوری کرده و در اختیار کاربر می‌گذارد تا او درک درستی از علت زمین خوردن به دست آورد و از تکرار آن اجتناب کند.

روکش هوشمند فرمان خودرو Smart Twheel
در سال ۲۰۱۳ میلادی، تمرکز نداشتن در هنگام رانندگی عامل ۳۱۵۴ مورد مرگ و ۴۲۴ هزار مورد تصادف منجر به جراحت اعلام شد.

علت اصلی بخش عمده این تصادفات، استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی است. روکش فرمان هوشمند Smart Twheel قادر است در زمان رسیدن به چراغ‌ها و همچنین عملکرد خطرناک راننده –از جمله زمانی که یک دست راننده برای مدت طولانی از روی فرمان برداشته می‌شود- به وی هشدار دهد. این محصول در اواسط سال عرضه خواهد شد.

پنکه‌های هوشمندHunter
شرکت Hunter دو پنکه هوشمند سقفی معرفی کرده است که یکی از جنس پلاستیک با نام Symphony و دیگری از جنس چوب با نام Signal است.

این پنکه‌ها با سیستم اتوماسیون هوشمند شرکت اپل موسوم به HomeKit سازگاری دارند. بدین ترتیب می‌توان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که پنکه‌ها در هنگام ورود صاحبخانه به منزل یا در هر ساعتی از شبانه روز روشن یا خاموش شوند یا حتی با استفاده از ترموستات‌های سازگار با سیستم HomeKit، دمای خانه را تنظیم کنند. هردو پنکه Hunter از ماه فوریه با قیمتی کمتر از ۴۰۰ دلار به بازار عرضه خواهند شد.

ردیاب هوشمند دود و مونوکسید کربن OneLink
این ردیاب هوشمند که با سیستم HomeKit سازگار است، امکان نظارت بر محیط خانه را با استفاده از یک نرم‌افزار موبایل فراهم می‌کند. عمر باتری ردیاب هوشمند Onelink بیش از ۱۰ سال است و بنابر این هیچگونه نگرانی در مورد طول مدت عملکرد آن وجود ندارد. این ردیاب در دو مدل برقی و باتری عرضه شده است.

ساعت هوشمند Sensorwake
این ساعت هوشمند اولین نمونه در نوع خود است که برای بیدارکردن کاربر، از بو و رایحه بهره می‌گیرد. این ساعت می‌تواند با انتشار بوی قهوه، انواع شیرینی، شکلات و حتی بوی ساحل یا جنگل در محیط، کاربر را بیدار کند.

ساعت Sensorwake به کپسول های قابل تعویضی مجهز است که می‌توان هریک را برای ۳۰ مرتبه انتشار بو در محیط، به کار گرفت. این ساعت علاوه بر بو، یه یک زنگ صوتی نیز مجهز است که در هر حال می‌تواند کاربر را بیدار کند. ساعت Sensorwake در ماه ژوئن به بازار عرضه خواهد شد.

دوش هوشمند Hydrao
این دوش هوشمند برای نمایش میزان آب مصرفی در زمان استحمام، رنگ عوض می‌کند و توان موردنیاز خود را از جریان آب به دست می‌آورد. شرکت تولید کننده این دوش هوشمند مدعی است با استفاده از آن مصرف آب به میزان ۲۵ درصد کاهش می‌یابد. انتظار می‌رود این دوش هوشمند با قیمت ۱۰۰ دلار در سپتامبر سال جاری میلادی عرضه شود.

تخت هوشمند Sleep Number it
این تخت هوشمند علاوه بر امکان تنظیم نرمی بستر در هر دو روی تشک، به حسگرهای بیومتریک مجهز است که قادرند الگوهای خواب کاربر (از جمله ضربان قلب و نحوه تنفس) را شناسایی کنند. این تخت هوشمند از طریق یک برنامه موبایل، توصیه‌هایی (از جمله اندازه نرمی تشک و دمای مناسب) را برای خواب بهتر در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
کد مطلب: 40260
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام