۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۹

نخستین دادگاه درباره اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری

ایتنا- برای نخستین بار در تاریخ بازی‌های کامپیوتری، یک گیمر از یک شرکت بازی‌سازی به علت اعتیادآور بودن بازی ساخته شده توسط این شرکت، شکایت کرده و این شرکت را به دادگاه فراخوانده است.
نخستین دادگاه درباره اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری


برای نخستین بار در تاریخ بازی‌های کامپیوتری، یک گیمر از یک شرکت بازی‌سازی به علت اعتیادآور بودن بازی ساخته شده توسط این شرکت، شکایت کرده و این شرکت را به دادگاه فراخوانده است.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبر تحلیلی engadget، به‌تازگی یک گیمر روسی به دلیل اعتیادآورد بودن بازی Fallout ۴ از کمپانی سازنده آن یعنی بتسدا (Bethesda) شکایت کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، فردی ۲۸ ساله از شهر کراسنویارسک روسیه به دلیل اعتیاد شدید خود به این بازی نه‌تنها از دیدار با دوستان، رفتن به محل کار و خوردن وعده‌های غذایی خود سرباز زده بلکه از مسئولیت‌های همسری خود نیز تنها به دلیلی وابستگی شدید خود به این بازی غفلت کرده است.

 

او اکنون متوجه شده است که نه‌تنها از محل کارش اخراج شده بلکه همسر خود را نیز از دست داده است و از مشکلات سلامتی رنج می‌برد.

او با ترتیب دادن این شکایت از کمپانی سازنده این بازی درخواست غرامتی معادل ۴۷۲۰ یورو کرده است زیرا این مبلغ پول به رشد سلول‌های مغزی او کمک کرده و باعث می‌شود که بتواند راحت‌تر با ناراحتی عاطفی خود کنار بیاید.

او در این باره بیان کرده است که: «اگر می‌دانستم که این بازی تا چه حد می‌تواند برای من اعتیادآور باشد، نسبت به آن با احتیاط‌تر عمل می‌کردم. یا آن را نمی‌خریدم یا قبل از تعطیلات شغلی و تعطیلات سال جدید آن را کنار می‌گذاشتم.»
 
کد مطلب: 40205
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام