۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۸

مشارکت غول‌های فناوری برای نسل جدید دیسک‌های نوری

ایتنا- در راستای حمایت از نسل جدیدی دیسک‌های نوری طراحی شده که freeze ray نام دارند، شرکت‌های فیس‌بوک و پاناسونیک به اتحادی ویژه دست زده و قصد دارند تا این دیسک‌ها را جای نشین دیسک‌های بلوری کنند.
مشارکت غول‌های فناوری برای نسل جدید دیسک‌های نوری


در راستای حمایت از نسل جدیدی دیسک‌های نوری طراحی شده که freeze ray نام دارند، شرکت‌های فیس‌بوک و پاناسونیک به اتحادی ویژه دست زده و قصد دارند تا این دیسک‌ها را جانشین دیسک‌های بلوری کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبر تحلیلی engadget، پاناسونیک به‌تازگی و در پی همکاری‌های خود با شرکت‌های مختلف برای پیشرفت و توسعه فناوری دیسک‌های نوری برند خود اعلام کرده است که با کمپانی فیس‌بوک نیز همکاری‌هایی خواهد داشت.

از آنجایی که تعداد کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک و اطلاعات وارده در آن لحظه‌به‌لحظه در حال افزایش است، ذخیره (و در برخی موارد دسترسی) به داده‌ها برای آن بسیار ضروری به نظر می‌رسد. به‌این‌ترتیب این دو شرکت چند سال بر روی فرمت جدیدی از این دیسک‌ها به نام freeze ray کار کرده‌اند.
 
 

در حال حاضر فیس‌بوک از اولین نسل سیستم‌های ۱۰۰ گیگابایتی بلو-ری بهره می‌برد و بنا بر اظهارات مقامات این شرکت در طی سال جاری سیستم آرشیوی مبتنی بر دیسک ۳۰۰ گیگابایتی جایگزین سیستم فعلی این کمپانی خواهد شد.

تصمیمات آتی مبنی بر مهاجرت به نسخه ۵۰۰ گیگابایتی با حتی ۱ ترابایتی دیسک‌ها می‌تواند علاوه بر تولید نیروی کارآمد، هزینه‌های مراکز اطلاعاتی را نیز کاهش دهد.

 
 
کد مطلب: 40204
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
پس Archival Disc چی شد؟ پروژه اش شکست خورد؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام