۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵

طراحی ابررایانه‌های خاص برای خودروهای بدون راننده

ایتنا- ابررایانه هوشمند ساخته شده توسط Nvidia می‌تواند برای آموزش برخی مسائل به خودرو و از جمله موقعیت‌های مکانی و شرایط محیطی مورد استفاده قرار بگیرد.
طراحی ابررایانه‌های خاص برای خودروهای بدون راننده


شرکت Nvidia ابررایانه‌های خاصی برای نصب و استفاده در خودروهای بدون نیاز به راننده تولید کرده که Drive PX 2 نام دارند و خنک کردن آنها با استفاده از آب موجود در خودرو صورت می‌گیرد.


به گزارش ایتنا از فارس، این ابررایانه برای تشخیص بهتر و دقیق‌تر علائم جاده‌ای، خطوط بزرگراه‌ها و خیابان‌ها و اشیای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابررایانه مذکور پس از تجزیه و تحلیل دقیق علائم و تصاویر جاده‌ای در مورد موقعیت موجود و اقدام مناسب برای انجام تصمیم می‌گیرد.

Drive PX 2 پس از تشخیص ترافیک از طریق بررسی علائم راهنمایی و یا چراغ‌های راهنما به خودرو کمک می‌کند تا به تندی از سرعت خود بکاهد. شناسایی سریع عابران پیاده و خط کشی‌های محل عبور آنان از جمله دیگر مزایای این سیستم است.

در نتیجه این آموزش‌ها خودروها می‌توانند در موقعیت‌های مختلف تصمیم‌های مناسب بگیرند. الگوریتم‌های آموزشی را می‌توان در فضای کلود ذخیره کرد تا دیگر وسایل نقلیه هم از آنها برای آموزش استفاده کنند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از این ابررایانه‌ها پردازش سریع انبوه اطلاعات دریافتی از دوربین‌ها و حسگرهای مختلف و نتیجه‌گیری است.

Drive PX 2 دارای پردازنده مرکزی 12 هسته‌ای با سرعت عملکردی 8 ترافلاپس و دو پردازنده گرافیکی Pascal بوده و 250 وات انرژی مصرف می‌کند.

قدرت این ابررایانه معادل استفاده همزمان از 150 رایانه MacBook Pros است. استفاده از این محصول در سه ماهه چهارم سال 2016 عملیاتی خواهد شد.
کد مطلب: 40184
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام