۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۱

مایکروسافت کاربران را در جریان حملات دولتی می‌گذارد

ایتنا - به خاطر داشته باشید دریافت چنین اطلاعیه‌هایی لزوما به این معنی نخواهد بود که حساب کاربری شما به خطر افتاده است.
مایکروسافت کاربران را در جریان حملات دولتی می‌گذارد


مایکروسافت به جمع شرکت‌هایی پیوست که پس از مشاهده هر گونه حمله سایبری هدفگذاری شده از سوی مراکز دولتی، به کاربران خود هشدار می‌دهند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از جی‌اس‌ام آرِنا، مدتی قبل یاهو با انتشار گزارشی اعلام کرد اقدام مشابه را انجام می‌دهد و دیگر شرکت‌های بزرگ از جمله گوگل و فیسبوک هم گزارش دادند که در صورت بروز این مشکلات سایبری، کاربر را مطلع می‌کنند.

مایکروسافت در وبلاگ رسمی خود توضیح داد: «ما این گام جدید را برمی‌داریم تا به صورت ویژه به شما امکان دهیم در صورت بروز هر گونه حمله با پشتوانه آژانس‌های دولتی، مطلع شوید. زیرا این حملات می‌توانند بسیار پیچیده یا پایدارتر از حملاتی باشند که مجرمان سایبری انجام می‌دهند.»

در ادامه این مطلب گفته شد: «اطلاعیه‌هایی که در این زمینه منتشر می‌شود به این معنی نیست که سیستم‌های مایکروسافت به هر شکل در معرض خطر قرار گرفته‌اند.»

 

به خاطر داشته باشید دریافت چنین اطلاعیه‌هایی لزوما به این معنی نخواهد بود که حساب کاربری شما به خطر افتاده است. این اطلاعیه‌ها فقط نشان می‌دهند که مایکروسافت یک حمله هدفگذاری شده را شناسایی کرده است.

به هر حال، در شرایطی که چنین پیام‌هایی را دریافت کنید، توصیه می‌شود برخی اقدامات را انجام دهید. از جمله آنها اینکه سیستم تشخیص هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید، رمز عبور خود را عوض کنید، و مطمئن شوید نرم‌افزارهای رایانه‌ای شما از جمله مرورگر اینترنتی و ضدویروس‌ها به‌روز شده‌اند.
 
کد مطلب: 40114
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام