۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۱

شبکه ملی اطلاعات در اولویت برنامه ششم

مشکل بودجه نداریم
ایتنا- واعظی: پروژه شبکه ملی اطلاعات همچنان پابرجا است.
شبکه ملی اطلاعات در اولویت برنامه ششم


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه پروژه شبکه ملی اطلاعات در برنامه ششم توسعه حذف نشده است، گفت: این پروژه همچنان پابرجا است.


به گزارش ایتنا از مهر، محمود واعظی در مورد پروژه شبکه ملی اطلاعات و ابهاماتی که در مورد این پروژه در برنامه ششم توسعه وجود دارد، گفت: این پروژه در اولویت‌های وزارت ارتباطات است و امکان ندارد تعطیل شود.

وی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات دارای بخش‌های مختلفی است که زیرساخت آن باید توسط وزارت ارتباطات تامین شود، اضافه کرد: در این شبکه تمامی دستگاه‌های اجرایی باید تامین محتوا کنند.

واعظی با تاکید بر اینکه موضوع شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک در اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان تکالیف این وزارتخانه در برنامه ششم توسعه برای این پروژه حذف نشده است و هیچ‌گونه مشکل بودجه‌ای نیز این شبکه ندارد.

وزیر ارتباطات گفت: حتی شده پروژه‌های دیگر این وزارتخانه را تعطیل کنیم و بودجه‌ها را جابه‌جا کنیم، شبکه ملی اطلاعات را اجرایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون شبکه ملی اطلاعات در موضوع اختصاص بودجه مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: آنچه مشکل فعلی شبکه ملی اطلاعات است، مربوط به پروژه‌هایی می‌شود که باید روی این شبکه اجرایی شود.

واعظی تصریح کرد: موضوع مربوط به زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات خوب پیش می‌رود، اما پروژه‌هایی که باید یکی پس از دیگری بر روی این شبکه اجرایی شود، تنها مختص وزارت ارتباطات نیست.

وزیر ارتباطات با اشاره به اقداماتی که سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مانند گمرک، مالیات، قوه‌قضائیه، ثبت احوال و وزارت بهداشت برای شبکه ملی اطلاعات انجام دادند، تاکید کرد: این خدمات باید به همه دستگاه‌های اجرایی تعمیم داده شود تا مردم تمامی نیازمندی‌های خود را از طریق شبکه ملی اطلاعات و در داخل کشور تهیه کنند.

آن زمان است که می‌گوییم شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شده است و ما به دنبال رسیدن به این هدف هستیم.

وی در مورد اینکه گفته شده بود شبکه ملی اطلاعات در برنامه ششم توسعه حذف شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع اصلا درست نیست و با توجه به اولویت‌های مدنظر وزارت ارتباطات این پروژه همچنان پابرجا است و هیچ نوع مشکل بودجه‌ای نیز ندارد.
کد مطلب: 40083
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام