۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۸

ویندوز ۱۰ بی‌خبر داده‌های شما را به سرورهای مایکروسافت می‌برد

ایتنا - اگر یک هکر بتواند به حساب کاربری فرد دسترسی پیدا کند، می‌تواند کپی اطلاعات شخصی او را مورد استفاده قرار دهد.
ویندوز ۱۰ بی‌خبر داده‌های شما را به سرورهای مایکروسافت می‌برد


اگر یک دستگاه رایانه شخصی مبتنی بر ویندوز ۱۰ در اختیار دارید، بد نیست این نکته را بدانید که سیستم عامل شما به صورت خودکار یک نسخه از کلید مخصوص رمزگذاری داده‌های شخصی را به سرورهای مایکروسافت انتقال می‌دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از نکست‌وب، بررسی‌ها نشان داده است که سیستم عامل ویندوز ۱۰ این قابلیت را در اختیار دارد تا کلید مخصوص رمزگذاری داده‌ها را به صورت خودکار وارد سرور مایکروسافت کند.

این مسئله نشان می‌دهد که کاربران ۱۰۰ درصد کنترل داده‌های خود در فضای شخصی را در اختیار ندارند و ویندوز ۱۰ می‌تواند حریم آنها را با خطراتی مواجه کند.

کارشناسان امنیتی بر این باورند که اگر فردی با حساب کاربری مایکروسافت وارد ویندوز ۱۰ شود، این احتمال وجود دارد که رایانه او به صورت خودکار یک کپی از کلید مخصوص رمزگذاری داده‌ها را در سرورهای مایکروسافت کپی کند.

 

اگر از زاویه مثبت به این قضیه نگاه کنیم، کاربر با این اتفاق می‌تواند در هر مکان و زمانی به داده‌های خود دسترسی داشته باشد و در شرایطی که حافظه داخلی رایانه او دچار مشکل می‌شود و داده‌ها از بین می‌روند،‌ به کمک سرورهای مایکروسافت به راحتی داده‌های خود را بازیابی کند.

اما جنبه منفی قضیه این است که اگر یک هکر بتواند به حساب کاربری فرد دسترسی پیدا کند، می‌تواند کپی اطلاعات شخصی او را مورد استفاده قرار دهد.
 
کد مطلب: 40075
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
این قضیه تازگی نداره ، از قدیم هم همینطور بود ، فقط شکلش عوض شده ، خصوصا از ویندوز XP به بعد .... همه می دانند بزرگتری سرورها در آمریکاس و بزرگترین شرکت های متولی همین سرورها هم در آمریکاس ، یکی از اونا هم همین میکروسافت معظم می باشد .... چه میشه کرد؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام