کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل Java را برای توسعه اندروید کنار گذاشت

12 دی 1394 ساعت 16:34

ایتنا - با این تغییرات برای ساخت نسل جدید ابزارهای کاربردی مبتنی بر اندروید استاندارد جدید ارایه می‌شود.




گوگل با انتشار بیانیه رسمی اعلام کرد که قصد دارد رابط کاربری برنامه‌نویسی Java ساخت شرکت اوراکل را کنار بگذارد و سیستم OpenJKD را جایگزین آن کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از دیجیتال‌ترند، شرکت گوگل این روزها در حال تکمیل نسخه بعدی سیستم عامل موبایلی خود موسوم به Android N است و برای این فرآیند ترجیح داده است با کنار گذاشتن Java، سیستم متن‌باز OpenJDK را جایگزین آن کند.

این خبر در حالی منتشر شد که طی چند ماه گذشته گمانه‌زنی‌های فراوان در این زمینه صورت گرفته بود و شرکت گوگل برخی اقدامات را برای پشتیبانی از مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزار در سیستم OpenJDK به انجام رسانده بود.

شرکت گوگل هنوز تاریخ رسمی عرضه Android N را منتشر نکرده است. بنابراین اتفاق جدید به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار امکان می‌دهد تا فرصت چندماهه برای سازگاری با OpenJDK در اختیار داشته باشند و بتوانند سیستم‌های خود را از Java جدا کنند.

 

لازم به ذکر است که در بخش کاربری هیچ تفاوتی در سیستم عامل اندروید صورت نمی‌گیرد و صاحبان نسل جدید دستگاه‌های موبایلی تفاوتی را در نسخه جدید و قدیمی این پلتفرم مشاهده نمی‌کنند.

با این وجود باید توجه داشت که برای ساخت نسل جدید ابزارهای کاربردی مبتنی بر اندروید استاندارد جدید ارایه می‌شود و شرکت‌های نرم‌افزاری در سراسر جهان می‌بایست خود را با سیستم متن‌باز OpenJDK سازگار کنند.
 


کد مطلب: 40073

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/40073/گوگل-java-توسعه-اندروید-کنار-گذاشت

ايتنا
  https://www.itna.ir