۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۳

پیش‌بینی افزایش 10 برابری ترافیک دیتای شبکه تلفن همراه

ایتنا- خوانساری: افزایش محتوای حجیم نیاز به توسعه پهنای‌باند و زیرساخت شبکه را بیشتر کرده است.
پیش‌بینی افزایش 10 برابری ترافیک دیتای شبکه تلفن همراه


رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:پیش‌بینی می‌شود ترافیک دیتا بر روی تلفن همراه در سه تا چهارسال آینده، ۱۰ برابر خواهد شد و رشد این ترافیک ۳ برابر ترافیک دستگاه‌های ثابت است.


به گزارش ایتنا از ایرنا، محمد خوانساری روز یکشنبه در همایش تبیین راهکارهای توسعه شبکه توزیع محتوا بر بستر شبکه ملی اطلاعات افزود:آمارها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در بخش ترافیک و درآمدی شبک توزیع محتوا در شمال آفریقا و کشورهای خاورمیانه رتبه اول و کشورهای آسیای جنوب شرقی در رتبه بعدی قرار دارند.

وی بر لزوم سرمایه‌گذاری در این حوزه تاکید کرد و گفت: متولیان امر باید اقدامات لازم برای بهره‌گیری از این فناوری پیشرفته را به عمل آورند.

وی بومی‌سازی فناوری و آماده‌سازی جذب فناوری‌های پیشرفته در کشور را عمده‌ترین وظایف پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و گفت:در سه تا چهار سال گذشته، ۳ فعالیت منسجم در حوزه خدمات توزیع محتوا انجام شده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی، ۲ کار مشاوره‌ای و مطالعاتی برای سازمان تنظیم مقررات و شرکت زیرساخت به انجام رسیده است.

وی مستندات و ملزومات صدور پروانه برای اپراتورهای شبکه توزیع محتوا و طراحی توزیع شبکه محتوا را از جمله کارهای این مجموعه اعلام کرد و گفت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی لازم برای بومی‌سازی این فناوری دارد.

پیش‌بینی افزایش دستگاه‌های متصل به شبکه IP
وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۹ میلادی سه برابر جمعیت دنیا دستگاه‌های متصل به شبکه IP در جهان وجود داشته باشد.

خوانساری با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ترافیک IP در دنیا تا سال ۲۰۱۶ به یک زیتا بایت برسد، بیان کرد: این ترافیک در ۵ سال گذشته ۵ برابر شده و در پنج سال آینده سه برابر خواهد شد.

وی گفت: تاخیر زمانی ارائه خدمات اینترنتی از منبع تا مقصد، افزایش کاربران، نامتقارن بودن تقاضای کاربران و نیاز به برخی از خدمات با کیفیت بالا سبب شده تا ارسال بهینه محتوی و غیرمتمرکز شدن توزیع محتوی، مطرح شود.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با افزایش سرعت اینترنت و ضریب نفوذ دسترسی آن در کشور شاهد رشد قابل توجهی در تولید و مصرف محتوا در کشور هستیم.

خوانساری افزود: ایجاد شبکه‌های توزیع محتوی و گسترش آنها علاوه بر کمک به توزیع کیفی محتوا نیاز به سرمایه‌گذاری‌های پرهزینه در شبکه توزیع و زیزساخت کشور را کاهش می‌دهد.
کد مطلب: 40045
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام