۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳

آماده‌سازی زیرساخت صدور نسخه الکترونیکی

ایتنا- از شاخص‌ترین خدمات سازمان تامین اجتماعی داشتن لیست اینترنتی کارفرمایان است.
آماده‌سازی زیرساخت صدور نسخه الکترونیکی


رئیس اداره فنی و هنری سازمان تامین اجتماعی، لیست اینترنتی کارفرمایان، اینترنتی شدن فیش حقوقی بازنشستگان، نسخه و کارت الکترونیکی و سامانه سوابق بیمه شدگان را از خدمات الکترونیکی این سازمان دانست.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمدرضا آفتابی با بیان اینکه حدود ۱۰ سال است که خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی شروع به فعالیت کرده اظهار کرد: سایر خدمات سازمان نیز به همین نحو در حال اینترنتی شدن و تکمیل است و هر روز یک خدمت جدید اضافه می‌شود، البته این خدمات یک سری پایه و زیرساخت هم دارد که علاوه بر خود سازمان، به سازمان‌های دیگر مربوط است.

وی شاخص‌ترین خدمت سازمان تامین اجتماعی را لیست اینترنتی کارفرمایان دانست و بیان کرد: حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار کارفرما داریم که قبلا لیست حقوق کارکنان خود را به صورت لیست به ما می‌دادند، به بانک می‌رفتند، فیش می‌گرفتند، پرداخت می‌کردند و لیستشان مهر می‌شد، اما در حال حاضر تمام این کارها به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

رئیس اداره فنی و هنری سازمان تامین اجتماعی با ارائه توضیحاتی درباره لیست اینترنتی کارفرمایان ادامه داد: چند سال است این کار شروع شده است.

در ابتدا بعضی از کارفرمایان به اینترنت دسترسی نداشتند یا از قرار دادن اطلاعات در اینترنت واهمه داشتند، اما الان نزدیک به یک میلیون کارفرما ماهیانه لیست خود را به صورت اینترنتی رد می‌کنند و به این ترتیب تقریبا حدود سه میلیون سفر درون شهری کم شده که باعث کاهش آلودگی و ترافیک شده و برای خودشان هم کاهش هزینه داشته است.

آفتابی همچنین اظهار کرد: سامانه سوابق بیمه‌شدگان از دیگر خدمات سازمان تامین اجتماعی که چندین سال است ارائه می‌شود، اما هر روز پربارتر شده، ایرادهای آن گرفته می‌شود، اطلاعات آن کاملتر می‌شود و امکانات بیشتری به‌آن داده می‌شود.

وی با اشاره به اینترنتی شدن فیش حقوقی بازنشستگان اظهار کرد: پیش از این افراد بازنشسته‌ برای گرفتن فیش حقوقی خود هر ماه به بانک می‌رفتند.

این فعالیت هم در حال حاضر به صورت اینترنتی شده، آنها وارد سایت سازمان می‌شوند، شماره مستمری خود را وارد می‌کنند و می‌توانند فیش حقوقی خود را رویت کرده و پرینت بگیرند.

هیچ شعبه‌ای در بانک فیش دستی صادر نمی‌کند، فیش‌ها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، هر کدام از بازنسشتگان حتی می‌توانند فیش‌های مربوط به ماه‌های گذشته خود را هم رویت کنند.

رئیس اداره فنی و هنری سازمان تامین اجتماعی به پیگیری بحث نسخه و کارت الکترونیکی به عنوان دیگر خدمات الکترونیکی سازمان اشاره و بیان کرد: چند سال است اعلام می‌کنند که دفترچه‌های کل کشور و کل سازمان‌های بیمه‌گر باید به صورت کارت هوشمند ارائه شود.

سازمان تامین اجتماعی نیز از مهمترین این سازمان‌هاست، چون حدود ۵۰ درصد از جمعیت کشور زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی هستند، البته این موضوعت زیرساخت خیلی وسیعی می‌خواهد که بخشی‌ از آن دست ماست، اما زیرساخت‌های دیگری نیز می‌خواهد.

آفتابی افزود: کارهای آماده‌سازی برای پایلوت نسخه الکترونیکی یک ماه پیش در استان یزد اتفاق افتاد و تست آن انجام شد، که دیگر به هیچ عنوان نسخه فیزیکی داده نشود.

البته بخشی از این زیرساخت‌ها بر عهده ماست، بخشی داروخانه‌ها هستند که باید اینترنت داشته باشند، بدین ترتیب پزشکی بیمار را معاینه و به صورت الکترونیکی برایش نسخه صادر می‌کند، بیمار به داروخانه‌هایی که طرف قرارداد هستند مراجعه کرده و کافی است تا شماره بیمه خود را اعلام کند، آنجا نسخه آماده و تحویل داده می‌شود.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: نسبت به چند سال گذشته که تعداد محدودی از اطلاعات و خدمات در سایت سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شد، در حال حاضر همه خدمات در بستر سایت سازمان قرار گرفته است و هر روز یک خدمت جدید به آن اضافه می‌شود.
کد مطلب: 40029
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام