۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

پلتفرمی برای ساخت سایت‌های واقعیت مجازی

ایتنا- به نظر می‌رسد که واقعیت‌های مجازی راه خود را به شبکه اینترنت نیز بازکرده‌اند و به‌زودی شاهد وب سایت‌هایی خواهیم بود که این محتوا را ارائه می دهند زیرا بنیاد موزیلا اقدام به طراحی پلتفرمی برای ساخت وب سایت‌های واقعیت مجازی کرده است.
پلتفرمی برای ساخت سایت‌های واقعیت مجازی


به نظر می‌رسد که واقعیت‌های مجازی راه خود را به شبکه اینترنت نیز بازکرده‌اند و به‌زودی شاهد وب سایت‌هایی خواهیم بود که این محتوا را ارائه می دهند زیرا بنیاد موزیلا اقدام به طراحی پلتفرمی برای ساخت وب سایت‌های واقعیت مجازی کرده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب سایت خبر تحلیلی engadget، کمپانی موزیلا با ارائه پلتفرم جدیدی به نام A-Frame ساخت سایت‌های واقعیت مجازی را آسان‌تر ساخته است.

تیم تحقیقاتی واقعیت مجازی موزیلا که با نام MozVR شناخته می‌شود با ساخت این پلتفرم متن‌باز به کاربران اجازه می‌دهد که به‌جای کار با زبان پیچیده WebGL API بتوانند به‌راحتی و با استفاده از زبان آشنای HTML به طراحی سایت‌های واقعیت مجازی موردنظر خود بپردازند.

پلتفرم A-Frame در درون سیستم WebGL عمل می‌کند و به‌این‌ترتیب می‌توان از آن در دسکتاپ ها، تلفن‌های همراه هوشمند آیفون و حتی عینک‌های واقعیت مجازی ساخته‌شده از تلفن همراه هوشمند و مقوا استفاده کرد.

 

همچنین بنا بر گزارش‌ها به‌زودی سیستم عامل اندروید نیز از این پلتفرم پشتیبانی خواهد کرد. درنهایت دستگاه‌های واقعیت مجازی دیگری مانند HTC Vive نیز از این سیستم پشتیبانی خواهند کرد.

موزیلا در ابتدای این سیستم راهنمای بسیار مفیدی را برای کاربران طراحی کرده است و از آنها درخواست کرده تا ایده‌های خود را در قابل کانال‌هایی مانند Tumblr یا Reddit به اشتراک بگذارند.
 
کد مطلب: 40018
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام