۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷
معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران خبر داد:

سهم ۲ درصدی فناوری اطلاعات در اقتصاد کشور

ایتنا- از آنجایی که فرصت‌های اقتصاد نفتی در کشور رو به پایان است دولت باید فرصت کسب و کار را در حوزه فناوری اطلاعات به بخش خصوصی دهد.
سهم ۲ درصدی فناوری اطلاعات در اقتصاد کشور


معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات گفت: سهم فناوری اطلاعات در اقتصاد کشور ۲ درصد است که برای رسیدن به اهداف برنامه نیاز به رشد حداقل ۳۰ درصدی در این بخش داریم.


به گزارش ایتنا از مهر، رضا باقری اصل در مراسم اختتامیه بیست‌ و یکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ با اشاره به آمارهای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اظهار داشت: فناوری اطلاعات و ارتباطات تنها بخشی در اقتصاد کشور است که با رشد ۳ برابری مواجه بوده و این پتانسیل باید به فرصت تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه به رغم رشد ۳ برابری این حوزه، اما سهم فناوری اطلاعات در اقتصاد کشور بسیار کم و حدود ۲ درصد است، توضیح داد: با رشد پیش‌بینی شده ۱۹.۵ درصدی، سهم ITC از ۲ درصد به ۵ درصد افزایش نخواهد یافت.

باقری اصل افزود: برای اینکه سهم فناوری اطلاعات را به این رقم برسانیم، نیازمند رشد حداقل ۳۰ درصدی در این بازار هستیم.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات تصریح کرد: در شرایط ایده‌آل حتی پس از رسیدن به رشد ۵ درصدی در حوزه فناوری اطلاعات، رشد شاخص‌های ITC زیر عدد ۶۰ خواهد بود و در این زمینه نیازمند تحول هستیم.

باقری اصل با اشاره به نهایی شدن موضوع برجام نیز گفت: قرار نیست خارجی‌ها سهمی از بازار ایران داشته باشند بلکه قرار است ایرانی‌ها از بازار جهانی سهم بگیرند.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات اظهار امیدواری کرد: اقتصاد ۷ تا ۸ هزار میلیاردی دولت الکترونیک در ایران باید به سمت بازارهای خارج از ایران رشد کند. در این زمینه هیات‌های خارجی با حضور در ایران فرصت‌های زیادی را پیش پای ما می‌گذارند.
کد مطلب: 39838
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام