۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۸

ورود به دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ با تشخیص چهره ممکن شد

ایتنا - شرکت مایکروسافت در نخستین گام برای معرفی Windows Hello قابلیت‌های تشخیص اثر انگشت و عنبیه چشم را برای آن ارایه کرد.
ورود به دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ با تشخیص چهره ممکن شد


سیستم تشخیص هویت بیومتریک Windows 10 Hello مایکروسافت که رمز عبور را حذف می‌کند، به واسطه دستگاه جدید ارائه شده از سوی شرکت سوئدی Tobii قابلیت جدیدی در اختیار گرفت تا به کاربران امکان دهد از طریق تشخیص چهره خود وارد حساب‌های کاربری شوند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، سیستم جدید Tobii به گونه‌ای ساخته شده است که از قابلیت Windows Hello پشتیبانی می‌کند تا انواع مختلف دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۱۰ بتوانند رمز عبور را کنار بگذارند.

شرکت مایکروسافت در نخستین گام برای معرفی Windows Hello قابلیت‌های تشخیص اثر انگشت و عنبیه چشم را برای آن ارائه کرد و توضیح داد که در آینده امکانات بیشتری به این فناوری اضافه می‌کند.

دستگاه‌های جدید از جمله تبلت Surface Pro 4 و Surface Book مایکروسافت از سیستم بیومتریک Windows Hello استفاده می‌کنند تا امکان ورود کاربر به حساب‌های کاربری را فراهم کنند.
این در حالی است که شرکت اینتل نیز قابلیت مذکور را در دوربین هوشمند RealSense خود مورد استفاده قرار داد نسل جدید رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌های ساخته شده در شرکت‌های لنوو، دل، اچ‌پی و ایسوس به این دوربین مجهز شد.

 

با این وجود باید گفت که همچنان بخش اعظم دستگاه‌های ساخته شده مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۱۰ قابلیت شناسایی بیومتریک کاربر برای ورود به حساب‌های کاربری را در اختیار ندارند و قابلیت Windows Hello هنوز در آنها فعال نشده است.

با این وجود، کاربرانی که دستگاه مبتنی بر ویندوز ۱۰ دارند هم‌اکنون می‌توانند فناوری شرکت Tobii که با نام EyeX Contoller ارایه شده است را به قیمت ۱۱۹ یورو بخرند تا این سرویس را در اختیار بگیرند.
 
کد مطلب: 39829
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام