۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱

سیستم امنیتی جدید برای خدمات سازمانی گوگل

ایتنا - سیستم Gmail DLP‌ به صورت خودکار تمام ایمیل‌های دریافتی که مراکز فروش و دیگر بخش‌های سازمان ارسال کرده‌اند را تحلیل می‌کند.
سیستم امنیتی جدید برای خدمات سازمانی گوگل


به دنبال بروز برخی مشکلات برای کاربران سازمانی و تهدیدهای صورت گرفته برای سرقت‌های اطلاعاتی، خدمات سازمانی Google for Work سیستم امنیتی خود برای سرویس پست الکترونیکی جیمیل را تقویت کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، این مرکز که بازوی سازمانی سیستم نرم‌افزاری Google Apps محسوب می‌شود، به تازگی اقدامات گسترده‌ای را در جهت تقویت سیستم‌های امنیت اطلاعاتی خود انجام داده است که از جمله آنها می‌توان به رمزگذاری داده‌ها، تشخیص هویت دو مرحله‌ای کاربران، گزارش‌های بازنگری، سیستم‌های مدیریت دستگاه‌اهی موبایلی و ... اشاره کرد.

سیستم پیشگیری از سرقت داده (DLP) گوگل به گونه‌ای تعریف شده است که می‌تواند به عنوان یک لایه اضافه امنیتی برای محافظت هرچه بیشتر از داده‌های حساس مورد استفاده قرار بگیرد احتمال دسترسی به این داده‌ها را غیرممکن کند.

«سوزان فرِی» مدیر امنیت، اطمینان و حریم شخصی در مرکز Google Apps روی وبلاگ رسمی این شرکت توضیح داد که فعالیت DLP فقط به حفاظت از داده‌های بسیار حساس از جمله اطلاعات کارت‌های اعتباری محدود نمی‌شود و می‌تواند تمام خطرات امنیتی در پست الکترونیکی را هم پیش‌بینی کند.

 

او در سناریو خود تشریح کرد: «سیستم Gmail DLP‌ به صورت خودکار تمام ایمیل‌های دریافتی که مراکز فروش و دیگر بخش‌های سازمان ارسال کرده‌اند را تحلیل می‌کند و در صورت بروز هرگونه مشکل، به صورت خودکار اقدامات لازم را در مقابل ایمیل آلوده انجام می‌دهد. این سیستم به مدیر شبکه امکان می‌دهد تا بتواند یک پیش‌نمایش از ایمیل‌ها را در اختیار داشته باشد و مشکلات احتمالی در آنها را تحلیل کند.»

در ادامه این مطلب گفته شد: «زمانی که مدیر شبکه به کمک سیستم Gmail DLP مشکلی را شناسایی می‌کند، به کاربر اطلاع می‌دهد تا داده‌های خود را ویرایش کند. در صورت حل نشدن مشکل، مدیر شبکه می‌تواند به صورت مستقیم دریافت ایمیل آلوده را مسدود کند و به شخص ارسال‌کننده هم هشدار دهد.»
 
کد مطلب: 39795
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام