کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کنترل اینترنت اشیاء با تلفن همراه

24 آذر 1394 ساعت 9:52

ایتنا- متخصصان مرکز تحقیقاتی MIT موفق به طراحی ساختاری شده‌اند که به کمک آن می‌توان اجسام داخلی خانه را با استفاده از تلفن همراه و به‌سادگی کنترل کرد، این سیستم Reality Editor نام دارد و بر پایه استفاده از دوربین همراه‌های هوشمند کار می‌کند.




متخصصان مرکز تحقیقاتی MIT موفق به طراحی ساختاری شده‌اند که به کمک آن می‌توان اجسام داخلی خانه را با استفاده از تلفن همراه و به‌سادگی کنترل کرد، این سیستم Reality Editor نام دارد و بر پایه استفاده از دوربین همراه‌های هوشمند کار می‌کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبر تحلیلی engadget، والنتین هین از مرکز تحقیقاتی MIT با ساخت برنامه‌ای به نام Reality Editor ثابت کرده است که تمام اشیا هوشمند خانه شما می‌توانند مستقیما به یکدیگر متصل شوند.

در حال حاضر ترموستات‌های هوشمند، دوربین‌ها و سایر ابزار هوشمند خانه شما نمی‌توانند با یکدیگر به گفت‌وگو پرداخته و برای وظایف خاصی با یکدیگر متحد شوند. در اینجا است که نرم‌افزار Reality Editor وارد عمل شده و این وظیفه را بر عهده می‌گیرد.

با ورود به این نرم‌افزار و چرخاندن دوربین تلفن همراه خود به سمت جسم موردنظر، اطلاعاتی درباره ویژگی‌های این جسم به‌صورت گزینه‌هایی دایره‌ای برای شما نمایان می‌شود؛ و سپس شما بااتصال این ویژگی‌ها به جسمی دیگر می‌توانید دو جسم را به هم متصل کنید.

 

برای مثال، فرض کنید می‌خواهید به‌صورت خودکار از تخت خواب خود دمای اتاق را کنترل کنید. تنها چیزی که به آن نیاز خواهید داشت این است که به برنامه واردشده و دوربین گوشی خود را به سمت ترموستات بگیرید تا ویژگی‌های یادشده برای شما نمایان شود سپس یکی از این ویژگی‌ها که به‌صورت گزینه‌هایی دایره‌ای بر روی تلفن همراه شما نمایش داده می‌شوند را به تخت خواب هوشمند خود متصل کنید.

بااین‌حال شاید به این فکر کنید که هنوز تختخواب‌های هوشمند به بازار نیامده‌اند اما باید بدانید که با این روند رشد فنّاوری قطعا به‌زودی یکی از این تخت خواب‌ها را در اتاق خود خواهید داشت؛ و به‌این‌ترتیب، این برنامه می‌تواند تمامی اشیا هوشمند خانه شما از قبیل صندلی، چراغ مطالعه، تنظیم‌کننده دما و... را به یکدیگر متصل سازد و زندگی را برای شما راحت‌تر کند.
 


کد مطلب: 39773

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39773/کنترل-اینترنت-اشیاء-تلفن-همراه

ايتنا
  https://www.itna.ir