۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۹

بررسی قانون گزارش فعالیت‌های تروریستی از سوی فیس‌بوک و توئیتر

ایتنا- سنای آمریکا تصمیم دارد فیس‌بوک و توییتر را وادار به گزارش فعالیت‌های آنلاین گروه‌های تروریستی کند!
بررسی قانون گزارش فعالیت‌های تروریستی از سوی فیس‌بوک و توئیتر


در پی حادثه تیراندازی هفته گذشته در سن برناردینو آمریکا، مجلس سنای آمریکا در حال بررسی قانونی است که از فیس‌بوک و توئیتر می‌خواهد فعالیت‌های تروریستی آنلاین را گزارش دهند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، این قانون موسوم به "لزوم گزارش فعالیت‌های تروریستی آنلاین" از این شبکه‌ها همچون فیس‌بوک و توئیتر می‌خواهد هرگاه از فعالیت‌های تروریستی در شبکه‌های خود مطلع شدند آن را به مقامات گزارش دهند.

سناتور دایان فین‌اشتین - نایب رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا - این طرح را به همراه ریچار بور، رئیس این کمیته ارائه کرده است.

این دو سناتور آمریکایی در یک کنفرانس خبری خاطرنشان کرد: گفته می‌شود تشفین مالک یکی از عاملان تیراندازی در سن‌برناردینو کمی قبل از حملات وفاداری خود به گروه تروریستی داعش را در فیس‌بوک اعلام کرده است.

فین‌اشتین در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: ما در عصر جدیدی هستیم که گروه‌های تروریستی همچون داعش از شبکه‌های اجتماعی برای جذب نیرو و طراحی حملات استفاده می‌کنند.

این اطلاعات می‌تواند برای شناسایی و جلوگیری از جذب نیرو توسط تروریست‌ها یا یک حمله تروریستی کلیدی باشد، اما ما باید از شرکت‌های فعال در زمینه‌ فناوری کمک بگیریم.

این لایحه از شبکه‌های اجتماعی نمی‌خواهد برای کشف فعالیت‌های تروریستی اقدام اضافی انجام دهند بلکه صرفا از آنها می‌خواهد هرگونه فعالیت را پس از اطلاع به مسئولان گزارش دهند.
کد مطلب: 39755
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام