۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۱

حالت Safe Mode در اندروید و چگونگی فعال کردن آن

ایتنا-حالت Safe Mode در اندروید وضعیتی است که در آن شما فقط به اپلیکیشین‌های اصلی گوشی هوشمند دسترسی دارید.


این روزها با توجه به حجم بالای اشکالاتی که ممکن است یک کاربر در سیستم‌عامل اندروید با آن مواجه شود، یکی از بهترین راه‌های رفع اشکال گوشی هوشمند، بهره‌گیری از حالت Safe Mode است؛ دقیقا همانند سیستم‌عامل ویندوز، اندروید نیز از یک حالت Safe Mode برخوردار است.


حالت Safe Mode در اندروید وضعیتی است که در آن شما فقط به اپلیکیشین‌های اصلی گوشی هوشمند ـ که هنگام خریدن گوشی بر روی آن نصب است ـ دسترسی دارید. این حالت در زمان‌هایی است که گوشی شما با یک اشکال جدی و اساسی مانند کندی بیش از حد یا Reboot شدن‌های پیاپی روبه رو می‌شوید. در حالت Safe Mode تنها تنظیمات و اپلیکیشن‌های اصلی در دسترس هستند.

برای بردن گوشی به حالت Safe Mode چند روش وجود دارد که بسته به نوع و مدل گوشی و نسخه سیستم‌عامل ممکن است تفاوت داشته باشد.


روش نخست
دکمه Power را فشار داده و نگه دارید، تا منوی Power نمایش داده شود. سپس روی گزینه Power Off ضربه زده و نگه دارید تا زمانی که گزینه مربوط به راه‌اندازی گوشی در حالت Safe Mode نمایش داده شود. پس از آن روی Ok ضربه بزنید.

این روش برای نسخه‌های ۴ و قبل از آن در اندروید مناسب است.

روش دوم
گوشی خود را خاموش کرده و سپس روشن کنید. بعد از آن صفحه نمایش روشن و لوگوی سازنده گوشی نمایان شد. دکمه تنظیم صدای بلند – volume up – را فشار داده و نگه دارید تا گزینه Safe Mode در گوشه پایین و سمت چپ صفحه نمایش پیدا شود. اگر این کار مؤثر نبود، مراحل فوق را این بار با دکمه صدای کم – Volume Down – یا هر دو دکمه تنظیم صدا یا دکمه Home تکرار کنید.

روش سوم
گوشی خود را خاموش کنید. بعد از روشن کردن مجدد آن بر روی دکمه منو چندین‌بار پیاپی ضربه بزنید. این حالت کمی نیاز به دقت دارد. در نتیجه شاید مجبور باشید چندبار امتحان کنید.

خارج شدن از حالت Safe Mode

خارج شدن از این حالت به همان سادگی فعال کردن آن است.



روش نخست
گوشی خود را خاموش کنید. بعد از روشن کردن آن دکمه‌های صدای پایین و Power را همزمان فشار داده و نگه دارید تا از حالت Safe Mode خارج شوید.

روش دوم
گوشی خود را خاموش کنید. اگر گوشی شما از یک باتری قابل جداسازی استفاده می‌کند، بعد از خاموش کردن گوشی باتری را جدا کرده و چند لحظه صبر کنید تا کاپاسیتور گوشی شما کامل دشارژ شود. سپس باتری را جانمایی و گوشی را روشن کنید.

روش سوم
روش دوم را این بار به همراه سیم‌کارت و باتری به اجرا درآورید؛ یعنی بعد از خاموش کردن گوشی هوشمند خود هم سیم‌کارت و هم باتری را خارج کرده و کمی صبر نمایید و بعد از آن دوباره گوشی خود را روشن کنید.

نکته آنکه در هنگام بردن گوشی به حالت Safe Mode یا خارج کردن از این حالت، بهتر است قاب گوشی خود را جدا کنید تا فشردن دکمه‌های فیزیکی راحت‌تر باشد.
کد مطلب: 39748
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام