۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۳

چطور گوشی هوشمند خود را سریع‌تر شارژ کنیم؟

ایتنا- با خواندن این مقاله با چند روش ساده و کاربردی برای سریع‌تر شارژ شدن گوشی هوشمند خود آشنا شوید.


برای همه ما این موقعیت پیش آمده که دقیقا در جلوی در منزل و هنگام خروج، به گوشی هوشمند خود نگاه می‌کنیم و متوجه می‌شویم کمتر از ۱۰ درصد شارژ باقی دارد. از آنجایی که با این میزان انرژی کار زیادی نمی‌توان کرد، چه باید کرد تا در کمترین زمان ممکن گوشی هوشمند خود را تا حداکثر شارژ کنیم؟ این روش‌ها برای شارژ سریع هوشمند شما کمک بسیاری می‌کند.


شارژ سریع گوشی هوشمند به چند فاکتور اساسی وابسته است و هرچند شرکت‌های سازنده اکنون از تکنولوژی‌های جدید برای این موضوع بهره می‌گیرند چند روش ساده و کاربردی وجود دارد که به وسیله آنها می‌توان گوشی هوشمند را سریع‌تر شارژ کرد.


از شارژر اصلی استفاده کنید

هرچند شارژر Mini USB اکنون به یک شارژر استاندارد تقریبا جهانی تبدیل شده، به این معنا نیست که هر شارژری مناسب گوشی هوشمند شماست. بهترین راه برای سریع‌تر شارژ شدن هوشمند، استفاده از برق شهری با شارژر مخصوص هوشمند است.

البته این موضوع برای همه حالت‌ها صادق نیست. مثلا تنها به این دلیل که هوشمند شما از تکنولوژی شارژ سریع برخوردار است، به این معنا نیست که شارژر هوشمند شما از این تکنولوژی نهایت استفاده را می برد. اکنون LG G4 مجهز به سیستم شارژ سریع است، ولی شارژر همراه آن این قابلیت را پشتیبانی نمی‌کند.


بردن گوشی به حالت Airplane
هر چقدر در زمان شارژ گوشی هوشمند شما کار بیشتری صورت دهد، زمان بیشتری برای شارژ آن لازم است. با بردن گوشی به حالت Airplane گوشی شما تمامی سرویس‌های ارتباطی را قطع می‌کند و در نتیجه شارژ هوشمند شما سریع‌تر خواهد بود.


خاموش کردن گوشی
اگر کار خاصی با گوشی خود ندارید، بهترین کاری که برای سریع‌تر شارژ شدن آن می‌توانید بکنید، این است که آن را خاموش کنید. به این ترتیب همه انرژی برق مستقیم صرف شارژ باتری گوشی شما خواهد شد.


استفاده از یک کابل USB مطمئن
برای داشتن بهترین و سریع‌ترین شارژ سعی کنید، حتما از کابل USB ارائه شده همراه هوشمند خود استفاده کنید. اگر از یک کابل درجه دوم برای شارژ گوشی خود استفاده کنید، میزان انرژی لازم برای شارژ باتری به خوبی منتقل نمی‌شود و این امر منجر به شارژ آهسته هوشمند شما خواهد شد.


وقتی گوشی شما ۱۰۰ درصد شارژ شد، آن را از برق بکشید

این یک اشتباه عمومی تقریبا برای همه کاربران است که حتی پس از شارژ گوشی تا مرز ۱۰۰ درصد، آن را به برق متصل نگاه می‌دارند.

این امر منجر به آسیب‌دیدگی باتری در بلند مدت می‌شود. باتری آسیب دیده نیز قطعا میزان انرژی ذخیره شده کافی را در اختیار شما قرار نخواهد داد و همچنین به مرور زمان میزان شارژ لازم را دریافت نخواهد کرد.


یک واقعیت اساسی
و اما به عنوان نکته پایانی، واقعیت این است که خارج کردن گوشی از قاب یا محافظ آن، باعث خنک شدن باتری در زمان شارژ خواهد شد و در نتیجه به حفظ سلامت باتری هوشمند شما کمک فراوانی می‌کند. باتری سالم نیز همیشه سریع‌تر شارژ خواهد شد.


منبع : تابناک
کد مطلب: 39746
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام