۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷
در راستای افشای اطلاعات مشترکان تلفن همراه صورت گرفت

درخواست غیر قانونی رئیس اف.بی.آی از شرکت‌های فناوری

ایتنا- رئیس اف.بی.ای: برخی شرکت‌های فناوری دسترسی پلیس به ارتباطات تروریست‌ها و جنایتکاران را ممکن کرده‌اند.
درخواست غیر قانونی رئیس اف.بی.آی از شرکت‌های فناوری


پس از مقاومت شرکت‌های فناوری در برابر درخواست اف.بی.آی به منظور ایجاد نقص‌های عمدی در برنامه‌های رمزگذاری اطلاعات، رئیس اف.بی.آی درخواست جدیدی را در همین زمینه مطرح کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، جیمز کومی رئیس اف.بی.آی این‌بار از شرکت‌های فناوری خواسته تا ابزار رمزگذاری اطلاعات در گوشی‌های هوشمند را به قابلیت‌هایی مجهز کنند تا بتوانند اطلاعات تروریست‌های کاربر ابزار مذکور را به طور داوطلبانه در اختیار قضات و نیروهای انتظامی رسیدگی کننده به این مسائل بگذارند.

وی که در برابر کمیته قضایی سنای آمریکا سخن می‌گفت افزود: دولت امریکا به دنبال ایجاد یک در پشتی و آسیب‌پذیری عمدی نیست، بلکه امیدوار است اگر یک قاضی حکمی صادر کرد شرکت فناوری مربوطه بتواند اطلاعای را در مورد مظنونان به فعالیت‌های تروریستی ارائه کند. این بهترین راه ممکن است. دولت نباید به افراد بگوید سیستم‌هایشان را چگونه اداره کنند.

کومی افزوده که برخی شرکت‌های فناوری دسترسی پلیس به ارتباطات تروریست‌ها و جنایتکاران را ممکن کرده‌اند، اما برخی دیگر هنوز این کار را نکرده‌اند.

بعد از حملات تروریستی پاریس پلیس آمریکا مجددا شرکت‌های فناوری را برای دسترسی به ارتباطات خصوصی کاربران اینترنت و تلفن همراه تحت فشار شدید قرار داده است.

منتقدان می‌گویند این فشارها بهانه‌ای برای محدود کردن آزادی بیان و جاسوسی فله‌ای از میلیاردها کاربر اینترنت و تلفن همراه است.

استدلال انها این است که این نظارت‌ها به ندرت به شناسایی عملی تروریست‌ها منجر شده است.
کد مطلب: 39742
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام