۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۱
گزارش امنیتی از نیمسال اول ۲۰۱۵ ؛

آلوده‌ترین کشورها از نظر بدافزار

ثبات نرخ آلودگی رایانه‌ها
ایتنا- با خواندن این مقاله با نرم‌افزارهای مخرب و نشت‌های امنیتی مایکروسافت و سایر تولیدکنندگان آشنا شوید.
آلوده‌ترین کشورها از نظر بدافزار


کمپانی مایکروسافت با دورسنجی داده‌های بیش از یک میلیارد کامپیوتر در سراسر دنیا در نیمه اول سال جاری میلادی، از ثبات نرخ آلودگی رایانه‌های کاربران در این بازه‌زمانی خبر داد.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، مایکروسافت در گزارش امنیتی هوشمند خود به آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری، کدهای سوءاستفاده کننده از آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری، نرم‌افزارهای ناخواسته و خرابکار و نشت‌های امنیتی در نرم‌افزارهای خود و نیز نرم‌افزارهای سایر تولید کنندگان پرداخته است.

این گزارش با توجه به تحلیل‌های امنیتی در مورد سال‌های گذشته و با تمرکز بر نیم سال اول سال ۲۰۱۵ میلادی و در نتیجه دور سنجی داده‌ها از بیش از یک میلیارد کامپیوتر در سراسر دنیا به دست آمده است.

نرخ سراسری آلودگی

جدول زیر نشان دهنده موقعیت مکان‌هایی است که بیشترین گزارش تشخیص بدافزارهای کامپیوتری را توسط محصولات ضدبدافزار مایکروسافت در نیم سال اول ۲۰۱۵ داشته‌اند.

در این بررسی‌ها کشورهای آمریکا، برزیل، روسیه، هند، فرانسه، ترکیه، چین، انگلیس، مکزیک و کانادا بیشترین گزارش تهدیدات بدافزاری را به خود اختصاص داده‌اند.


براساس بررسی‌های صورت گرفته، اگرچه نرخ تشخیص و نرخ آلودگی بدافزاری در این کشورها در نیم سال اول سال ۲۰۱۵ کمی کاهش یافته است اما در مجموع نرخ تشخیص و آلودگی در این نیم سال ثابت مانده است.

در این تحقیقات مشخص شده که کشورهای هند، فرانسه، ترکیه، انگلستان، مکزیک و کانادا در مقایسه با سایر کشورهای دارای بیشترین میزان آلوده شدن به بدافزار، کمترین افزایش نرخ آلودگی را داشتند.

طبقه‌بندی تهدیدات
شکل زیر نرخ تشخیص طبقه‌بندی‌های قابل توجه تهدیدات را در سه ماهه سوم ۲۰۱۴ تا سه ماهه دوم ۲۰۱۵ نشان می‌دهد.

در این بررسی بیشترین تهدیدات از خانواده تروجان‌ها است و پس از آن کرم‌های رایانه‌ای بیشترین تهدیدات را به کامپیوترها داشته‌اند.


در نیم سال اول ۲۰۱۵، نرخ تشخیص در اغلب دسته‌های بدافزاری تقریبا ثابت مانده و یا کاهش داشته است.

در رده تروجان‌ها، به دلیل افزایش در تهدیدات خانواده Win32/Peals، Win32/Kilim و Win32/Skeeyah افزایش 4.5 درصدی دیده می‌شود.

خانواده تهدیدات

در این گزارش فهرست ۱۰خانواده بدافزاری برتر که در نیم سال اول ۲۰۱۵ توسط محصولات ضدبدافزاری مایکروسافت بر روی رایانه‌ها کشف شده‌اند، اعلام شده است. در این رده‌بندی بدافزار win32 در رده اول تهدیدات قرار دارد و بعد از آن کرم رایانه‌ای VBS دیده می‌شود.


همچنین در نمودار زیر نرخ تشخیص بدافزار برای رایانه‌هایی که مبتنی بر دامنه هستند و رایانه‌هایی که به دامنه متصل نیستند، نشان داده شده است.


این نمودار نشان می‌دهد که میزان تشخیص و شناسایی آلودگی رایانه‌هایی که به دامنه متصل نبوده‌اند به مراتب بیشتر از رایانه‌هایی است که مبتنی بر دامنه بوده‌اند.

گزارش امنیتی مایکروسافت از نیمه اول سال جاری میلادی از سوی مرکز مدیریت امنیت و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای کشور (مرکز ماهر) منتشر شده است.
کد مطلب: 39730
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام