۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۶
با آغاز المپیک ۲۰۲۰؛

نسل پنجم اینترنت بی‌سیم در ژاپن راه‌اندازی می‌شود

ایتنا- NTT DoCoMo غول ارتباطات ژاپنی به تازگی اعلام کرده، آزمایشات 5G در محیط‌های واقعی با موفقیت انجام شده‌اند.
نسل پنجم اینترنت بی‌سیم در ژاپن راه‌اندازی می‌شود


نسل پنجم اینترنت همزمان با بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ میلادی در توکیو راه‌اندازی و آغاز به کار می‌کند.


به گزارش ایتنا از مهر، زمانی که بسیاری از کشورها مشغول راه‌اندازی خدمات 4G LTE به کاربرانشان هستند، نسل پنجم اینترنت نیز به آرامی در گوشه و کنار جهان در حال متولد شدن و آغاز به کار است.

اما برای دست یافتن به این سرعت و تکنولوژی مسیر زیادی باقی نمانده و کاربران با به بروزرسانی اسمارت‌فون‌های خود می‌توانند از سرعت‌های بالاتر بهره‌مند شوند.

تکنولوژی 5G همزمان با بازی‌های المپیک توکیو در سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز خواهد شد. شرکت مخابراتی NTT DoCoMo ژاپن امیدوار است تا اولین شرکتی باشد که نسل پنجم اینترنت پرسرعت را در زمانی که ورزشکاران و مخاطبان بین‌المللی از سراسر جهان در ژاپن گرد هم می‌آیند را در اختیار کاربرانش قرار داده و به راه‌اندازی نسل جدیدی از ارتباطات بپردازد.

در حقیقت، آنها در حال آماده سازی و بهره برداری از این تکنولوژی جدید هستند.

در دو ماه گذشته، این شرکت با همکاری همراهان سخت‌افزاری خود که عبارتند از نوکیا، سامسونگ، اریکسون، هوآوی و Fujitsu آزمایشات متعددی را برای عملی شدن این تکنولوژی آغاز کرده بودند.

با استفاده از این سیستم جدید، امواج رادیویی در یک جهت خاص متمرکز شده و تکنولوژی ردیابی این جهت را به سمت دستگاه‌های اسمارت‌فون کنترل می‌کند.

این شرکت اعلام کرده که سرعت انتقال داده های تلفن همراه حداقل تا 2 Gbps گیگابایت در ثانیه خواهد بود.

در یکی از آزمایش‌ها که در ماه اکتبر انجام شده بود، شرکت ژاپنی chic Roppongi Hills موفق به انتقال داده‌ها با سرعت فوق‌العاده ۲ گیگابایت در ثانیه شده بود.

اخیرا سامسونگ در کره جنوبی نیز موفق به انتقال داده‌ها با سرعتی در حدود 2.5 Gbps (گیگابایت در ثانیه) در درون وسایل نقلیه و با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت شده بود.

شرکت مخابراتی DoCoMo اعلام کرده که با همکاری Fujitsu از یک سیستم چند پایه و با موفقیت به سرعت میانگین ۱۱ گیگابایت در ثانیه و در میان چهار اسمارت‌فون جداگانه دست یافته‌اند.

این موضوع در حالی است که سرعت بالای 4G حدود ۱۲ مگابایت در ثانیه در دنیای واقعی است.

تکنولوژی 5G از توانایی ارائه تصاویر هولوگرافی نیز برخوردار است.
کد مطلب: 39670
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام