۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴
مطابق قانون "حق فراموشی" کاربران اینترنت

گوگل مجبور به حذف 440 هزار لینک از لیست جستجوی خود شد!

ایتنا - هرچند شرکت گوگل حدود ۲۳ نمونه از درخواست¬هایی که منجر به حذف لینک شده¬اند را منتشر کرده اما با این وجود معیارهای دقیق حذف لینک کاملاً واضخ مشخص نشده است.


شرکت گوگل با هدف حمایت از حریم خصوصی کاربران اینترنت و با توجه به شکایات صورت گرفته از سمت دادگاه عدالت اروپا، مجبور به حذف حدود ۴۴۰ هزار لینک غیرمفید از سرورهای خود شد که از این تعداد لینک، بیش از ۱۰ هزار مورد آن مربوط به فیس بوک می شد.
این اقدام گوگل پس از تصویب قانون "کاربران حق فراموشی دارند" در دادگاه عدالت اروپا، عملی شد.


به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده انحصاری ضدویروس پاندا در ایران، چندی پیش شخصی به نام Spaniard Mario Costeja Gonzalez شرکت گوگل را به جرم نگهداری اطلاعات حریم شخصی کاربران در اسپانیا راهی دادگاه کرد!
این شخص پس از اینکه متوجه شد نامش در گوگل به عنوان شخصی که به خاطر مشکلات مالی، داراییهای خود را به حراج گذاشته است مطرح شده است اقدام به این شکایت کرد.
رای دادگاه به نفع وی رقم خورد و شرکت گوگل محکوم شد. بر اساس رای دادگاه، از آن پس شرکت گوگل موظف است لینک-هایی که با نام اشخاص و وقایع نامربوط مرتبط است و همچنین منقضی شده‌اند را حذف کند.

این قانون که تحت عنوان "حق فراموشی" شناخته می شود، شرکت گوگل را مجبور ساخت تا قریب به ۱،۲۳۵،۴۷۳ تعداد لینک را بعد از دریافت ۳۴۸,۵۰۸ مورد درخواست، ارزیابی کرده و ۴۴۱,۰۳۲ مورد از این لینک¬ها را از نتایج جستجو¬ی خود حذف کند. تعداد لینک¬های باقی مانده از این تعداد فعلاً در حال بررسی بیشتر می باشد.
به گزارش پاندا سکیوریتی، ۱۰ لینک ابتدایی که درخواست حذف از نتایج موتورهای جست¬وجو را داشته¬اند حدود ۱۰% از نرخ جستجو را به خود اختصاص داده¬است.
مطابق اعلام پایگاه SC Magazine ، شرکت فیس¬بوک با حدود ۱۰,۲۲۹مورد لینک حذف شده در ابتدای لیست قرار گرفت. همچنین لینک¬هایی از Google Groups ، You Tube ، Google+ ، Badoo ، ۱۹۲.com و twitter که حدوداً هزار لینک حذف شده در بر داشتند، پس از فیس بوک طبقه بندی شده اند.

هرچند شرکت گوگل حدود ۲۳ نمونه از درخواست¬هایی که منجر به حذف لینک شده¬اند را منتشر کرده اما با این وجود معیارهای دقیق حذف لینک کاملاً واضخ مشخص نشده است.
کارشناسان امنیتی شرکت پاندا سکیوریتی به تمامی کاربران اینترنت توصیه می کنند که کاربران هرگز اطلاعات شخصی و محرمانه خود را در هیچ یک از شبکه های اجتماعی و وب سایت های فروشگاهی به اشتراک نگذارند، اگرچه "حق فراموشی" برای تمامی کاربران همچنان پابرجاست، اما به اشتراک گذاری شرایط خصوصی و اطلاعات محرمانه برای "در آینده فراموش شدن" کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد.
 
کد مطلب: 39659
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام